• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen uitspreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjongepier

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Hallo,

In Excel 2019 loop ik tegen het probleem aan dat alle tekst die ik invoer na het geven van een Enter hardop wordt voorgelezen (het betreffende Excel-sheet is gemaakt in versie 2003). Wat betreft de Tekst naar spraak opties kan ik in versie 2019 alleen de optie Cellen uitspreken toevoegen aan de Werkbalk snelle toegang. In oudere versies van Excel zijn er meerdere opties voor tekst naar spraak omzetting, o.a. de optie Cellen uitspreken na invoer. Deze optie zorgt voor bovengenoemd probleem.
De vraag is nu: klopt het dat ik in Excel 2019 alleen maar de Cellen uitspreken optie heb of moet er iets extra's aan Excel worden toegevoegd om over de overige opties te kunnen beschikken?
Alvast dank voor de reacties!

Dank voor je reactie!
Deze site had ik idd ook bekeken en daarin op de 2e afbeelding gezien dat er 5 opties (of meer?) beschikbaar zijn om het uitspreken van cellen in te stellen. Zoals ik in de vraag aangaf is in mijn versie Excel 2019 maar 1 optie beschikbaar (Cellen uitspreken). En het beschreven probleem dat de tekst wordt opgelezen bij invoer kan ik dus niet inschakelen maar ook niet uitschakelen. En dat is best lastig. De enige optie is de speakers uitzetten . Omdat op de door u genoemde site wordt aangegeven dat het artikel ook betrekking heeft op Excel2019 vroeg ik mij af of het ontbreken van de overig opties exemplarisch of dat het bij niemand voorkomt in Excel2019. En of er hiervoor wellicht een extra invoegtoepassing o.i.d. moet worden geïnstalleerd. Op internet kan ik hier niets over vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan