• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen van een sheet kopieren mbv macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

syntychakis

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo iedereen,

Ik heb nog nooit een macro zelf geschreven (wel een keer een macro opgenomen), dus bij deze wil ik graag jullie hulp. om mijn vraag duidelijker te maken heb ik een paar bijlage toegevoegd.

Ik heb verschillende excel bestanden genaamd; echo1.xls, echo2.xls, echo3.xls et cetera.

deze bestanden bevatten informatie in cellen A1:B10 en bestaan uit 1 sheet genaamd Echo1 (et cetera)

ik heb ook een andere programma genaamd hoofdprogramma.xls.

ik wil dat ik die cellen A1:B10 van echo1 gekopieerd worden in Hoofdprogramma.xls, dan moet de sheet van de hoofdprogramma de naam van de excel bestand nemen echo1.

om het duidelijk te maken heb ik 4 bestanden toegevoegd.

hoofdprogramma
echo1
echo2
hoofdprogramma(handmatig): hier is het gewenste resultaat, maar dan handmatig uitgevoerd.

wat ik vergeten te zeggen ben; in hoofdprogramma bevinden zich enkele formules (nu 1 toegevoegd voor het gemak (cellen C1:C10). die moet dus behouden blijven).

het is misschien een beetje vaag, maar met de toegevoegde bijlagen moet het lukken denk ik *-).

trouwens het hoeft niet allemaal vanzelf te gebeuren. het liefst wil dat ik bv. de bestanden hoofdprogramma en echo1 open heb en dat ik dan in bestand 'hoofdprogramma' de macro uitvoer en dan de bestanden van echo 1 kopier.

en dan sluit ik echo1 en open ik echo2 handmatig, voer ik macro uit et cetera!

alvast HEEL ERG BEDANKT!!!!!!:thumb::thumb::thumb:

Bijlagen

kan iemand misschien aangeven of mijn vraag te onduidelijk of te moeilijk is?

dank aan diegene die er naar gekeken hebben;)!

Hier een mogelijke oplossing. Plaats al je Echo-bestanden in 1 map(geen andere bestanden) samen met het bestand in de bijlage. Open hoofdprogramma.xls en draai dan de macro

Bijlagen

TOP!!!! helemaal precies ik bedoelde! Hij doet het gewoon:D!!!!

ik krijg wel een foutmelding, misschien dat je weet waarom;

"Fout 9 tijdens uitvoering;

het subscript valt buiten het bereik"

als ik dan naar foutopsporing ga dan geeft hij de volgende regel geel aan:

''Workbooks(Mid(f1, Len(.Path) + 2, 9)). Close False

alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps. misschien nog 1 vraag? Zou het het volgende ook wellicht kunnen?

ik heb nu het bestand hoofdprogramma in de map "metingen". In die map metingen bevindt zich ook een map "gehad" en 1 excel bestand die nog gekopieerd moet worden naar de hoofdprogramma. Kan de macro ook na het kopieren het bestand (echo1 of echo 2 etcetera) automatisch verplaatsen naar de map "gehad" ?

super bedankt!!:thumb::thumb:

Op je 1ste vraag ga ik even antwoorden met een tegenvraag :D
Heb je ook Echo-bestanden met 2 cijfers bv Echo10.xls, aangezien mijn probeersel momenteel alleen geschikt is voor 1-cijferige bestanden ?

Laatst bewerkt:
Op je 1ste vraag ga ik even antwoorden met een tegenvraag :D
Heb je ook Echo-bestanden met 2 cijfers bv Echo10.xls, aangezien mijn probeersel momenteel alleen geschikt is voor 1-cijferige bestanden ?

ja eigenlijk wel. Nog erger; de bestandsnaam is straks heel groot. ik zei nu echo1.xls voor het gemak. maar straks heten de bestanden iets van "echo 22 - april - 2010 15.34u". de bestanden worden namelijk automatisch aangemaakt met behulp van Python.
als ik echo1.xls gebruik dan krijg ik idd geen foutmelding!

weet je ook iets voor mijn tweede vraag?(A)

bedankt voor je hulp!!:thumb:

ps. waar staat 'fl' voor steeds eigenlijk?*-)

zoals hier bv: Workbooks.Open fl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan