• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen van kleur veranderen als 2 cellen gelijk zijn

• Onderwerp starter Onderwerp starter imax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

imax

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo,
ik zit weer met een probleempje, en deze keer met excel.
Hoe kan ik er voor zorgen dan wanneer de inhoud van cel D4 gelijk is aan de inhoud van cel E4 deze 2 cellen groen kleuren ?
Dank op voorhand !!
imax

Imax,

Verdiep je eens in voorwaardelijke opmaak. Daar gaat het mee lukken.

Ik heb het opgezocht maar ik denk niet dat het drmee zal lukken.
Het zit namelijk zo : ik heb n sheet met 2 kolommen vol gegevens en wanneer de inhoud van een cel gelijk is aan de inhoud van de cel ernaast (in de andere kolom) moeten deze 2 groen kleuren...

Het moet wel lukken met de voorwaardelijke opmaak.
Stel dat uw gegevens in de kolommen A en B staan.
Selecteer dan die 2 kolommen en kies vervolgens voorwaardelijke opmaak o.b.v. volgende formule: =$A1=$B1 en stel als opmaak de groene kleur in.
Belangrijk is dat er geen $-teken staat voor het rijgetal. Dan wordt de voorwaarde rij per rij bekeken. Ik denk dat dit wel zal werken.

nhe werkt niet, de 2 kolommen kleuren direct automatisch groen...

Imax,

Denk er wel om dat als allebei de cellen leeg zijn deze aan elkaar gelijk zijn. Dus dan kleuren deze allebei groen.

Bijlagen

Je kan een eerste voorwaardelijke opmaak invoeren die de huidige kleur behoudt als de cel leeg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan