• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen vergelijken en verschil aangeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

NicoH1967

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2016
Ik ben voor een vereniging bezig met de contributies.
Als ik in excel in de betaald werkmap het factuur nummer en het bedrag invoer wil ik in kolom C het verschil
in de betaling hebben. ( hopelijk vaak 0 :)). In het werkblad cont.facturen komt er bij invoer in
het andere werkblad een 1 te staan voor betaald en kleur die regel groen.

Dit is een deel van het hele excelblad en ik heb er alleen dit stuk even uitgehaald.
een macro of een functie zou mij een hoop heen en weer geklik schelen.
doordat ik meteen kan zien of het bedrag dat betaald wordt inderdaad het juiste is.

Alvast bedankt voor jullie tipsBekijk bijlage Testcontrole.xlsm

Volgens mij moet dit werken. In C2 op tab "betaald" de volgende formule plaatsen en doorkopiëren naar beneden. Bij geen betaling in de huidige opmaak € -; bij teveel betaald € (verschil) en bij te weinig betaald € verschil
Code:
=$B2-IFERROR(INDEX(cont.facturen!$C$2:$C$15;MATCH($A2;cont.facturen!$A$2:$A$15;0));0)

Of in het Nederlands:
Code:
=$B2-ALS.FOUT(INDEX(cont.facturen!$C$2:$C$15;VERGELIJKEN($A2;cont.facturen!$A$2:$A$15;0));0)

Werkt top, ik heb hem inmiddels in het andere sheet gezet en de cellen even veranderd, maar werkt prima.
Er staan echter behalve de contributie betalingen ook ander betalingen tussen, en omdat hij deze niet herkend geeft hij daar gewoon het ingevoerde bedrag.

Maar voor wat ik er mee wil werkt hij prima, en als ik de bedragen duidelijker wil hebben sorteer ik alles op contributies, dan blijven de andere bedragen
duidelijker uit beeld.

Bedankt !! :thumb::)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan