Hai ik heb een probleem die ik niet kan maken. Ik hoop dat iemand mij kanhelpen. Het zit zo.. ik heb een excel sheet waar in tabblad gegevens staat die met de hand worden ingevuld. In die blad zit een rij artikelcode. in blad 2 staan de alla aanwezige artikelcode. de bedoeling is dat de met de hand ingetikte artikelcode vergelijken moeten worden met de aanwezige artikels om zo te checken of er een typ fout is. als die er is dan moet die bij die cel stoppen die fout is ingetikt. zou mooi zijn als die selecteerd is.
2de vraaag is hoe je die jaartal waar alleen het jaar in staat, zorgt dat bv 1980 --> 01-01-1980 wordt. dus dag en maand moet ervoor komen te staan. er moet in alle cellen 01-01-.... komen te staan, voor het jaartal
ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit. het moet dan ook met een macro uitgevoerd worden door middel van een knop. Dit is ook een uitdaging voor jullie
als je het willen kan ik die bestand ook naar jullie mailen, als iemand ernaar wilt kijken.. geef me dan jemail.. dan stuur ik het op.. alvast bedankt..
groetjes,
Akin

2de vraaag is hoe je die jaartal waar alleen het jaar in staat, zorgt dat bv 1980 --> 01-01-1980 wordt. dus dag en maand moet ervoor komen te staan. er moet in alle cellen 01-01-.... komen te staan, voor het jaartal
ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit. het moet dan ook met een macro uitgevoerd worden door middel van een knop. Dit is ook een uitdaging voor jullie

groetjes,
Akin