• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen verplaatsen op basis van inhou met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
865
Ik wil in een bestand in kolom A de cellen die kleiner zijn dan 1000 verschuiven naar een nieuw in te voegen kolom B. Het aantal rijen kan variëren.

Hoe kan dit met vba?

In bijlage een voorbeeld.Bekijk bijlage helpmij.nl3.xlsm.xlsx
 
Maak eens even duidelijk wat je allemaal wilt. Je stelt veel vragen maar komt bij mogelijke oplossingen nergens meer op terug. Als je met VBA wilt gaan werken probeer dan vraag voor vraag af te handelen en te begrijpen. Waarschijnlijk was deze vraag dan overbodig.

Wat deze vraag betreft ik heb geen idee wat de bedoeling is. Het voorbeeld is totaal nietszeggend.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub hsv()
Dim sn, sn_a
Application.ScreenUpdating = False
With Sheets("blad1")
  .Range("a1", .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)).Name = "bereik"
 sn = Split(Join([transpose(if((bereik<1000)*(bereik<>""),bereik,"~"))]))
 sn_a = Split(Join([transpose(if(bereik>1000,bereik,"~"))]))
    .Columns(2).Insert
    .Cells(1, 2).Resize(UBound(sn) + 1) = Application.Transpose(sn)
    .Cells(1).Resize(UBound(sn_a) + 1) = Application.Transpose(sn_a)
    .Columns(1).resize(,2).Replace "~~", ""
  End With
  Application.Names("bereik").Delete
End Sub
 
En wat bedoel je daar dan eigenlijk Vena ? Ik kom op nergens meer terug? Ben geen kenner van VBA hoor. Ik probeer met de beste bedoelingen, sorry als ik je daar mee stoor.

Maar goed:

zoals in het voorbeeld aangegeven staan er in kolom A cijfers. Sommigen zijn kleiner dan 1000 , anderen zijn groter dan 1000

Ik wil de cijfers uit kolom A die kleiner zijn dan 1000 verschuiven naar een nieuwe kolom B. De cijfers uit kolom A groter dan 1000 mogen blijven staan.

Hopelijk is deze uitleg iets meer zeggend .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan