• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen verplicht invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

88jhnl

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2015
Met veel moeite ben ik er in geslaagd een werkblad op te zetten voor het vervoeren van gehandicapten en speciaal onderwijs. Nu is mijn vraag om wanneer er in kolom E iets word ingevuld er in een van de kolommen F G H I uiteraard op dezelfde regel verplicht iets moet worden ingevuld dit is een tijd in minuten die men nodig gehad heeft om de extra route te rijden.
Andersom zou het moeten zijn dat wanneer er in de cellen F G H I een getal is ingevuld er verplicht word om ook in kolom E een omschrijving te vermelden en dat wanneer dit niet gedaan word men ook niet verder kan om het formulier in te vullen .Als bijlage heb ik een klein gedeelte van het betreffende werkblad bij gesloten.
Hopelijk is er iemand die mij in Jip en Janneke taal uit kan leggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, waarvoor bij voorbaat al mijn hartelijke dank

Toon van Schijndel

Bijlagen

Ik denk dat je dit het beste met voorwaardelijke opmaak kan oplossen.

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reactie maar dit is eigenlijk niet wat ik bedoel. :rolleyes:Het zou zo moeten zijn: kolom E is ingevuld verplicht ook in of F of G of H of I iets in vullen
In een van de kolommen of F of G of H of I is iets vermeld dan ook verplicht stellen in kolom E ook iets in te vullen.
Is er in de kolommen niets ingevuld mogen deze allemaal blanco blijven.Ik heb geprobeerd middels een klein aanpassing het e.e.a.duidelijker te maken

Toon

Bijlagen

Heren,

Bedankt voor de gedane moeite uw aanpassingen werken prima.

Toon van Schijndel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan