• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen verwijderen waar niets in staat en keuze uit kolommen (excel 2003 NL)

Status
Niet open voor verdere reacties.

katoo_tje

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
Hallo, ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk kan uitleggen, is niet mijn sterkste kant.

Ik heb 3 kolommen die ik wil optellen. Zodra er ook maar 1 teken in staat (letter, cijfers) moet deze een waarde 1 vertegenwoordigen.
Zodra deze leeg is, niets.

Maar op het moment dat ik bijv daar eerst een letter/cijer heb in gevuld en bij nader inzien toch niet had moeten doen, wordt het gegeven onzichtbaar als ik deze weghaal, maar telt deze toch gewoon mee.
Muv wanneer ik deze cel echt leeg maak met de knop delete.

Ik zou graag willen weten hoe ik deze cel niet mee laat tellen in het totaal. En heb ik de juiste formule gebruikt in het totaal? Betreft excel 2003 (NL)

En ... nu zou ik ook graag willen dat je alleen een keuze per kolom moet maken (per regel)

In bijgaande sheet heb ik het e.e.a. proberen te visualeren / uitleggen.

Wie o wie kan mij helpen met een formule?

Groetjes,
Katoo

Bijlagen

Beste is volgens mij om het altijd weg te halen met delete, maar als je alleen de spaties uit je uitkomst wilt filteren, dan voldoet deze formule;
Code:
=AANTALARG(B4:B25)-AANTAL.ALS(B4:B25;" ")

Per regel mag maximaal 1 waarde worden ingevuld, hoe moet dat afgedwongen worden?
Is een tekstuele waarschuwing genoeg?
Dan is het simpel, ik heb voor 1 regel een waarschuwing gemaakt.
In het bestand is ook de formule voor het aantal argumenten verwerkt, alleen in cel B26, zodat je het verschil kan zien.

Bijlagen

Hallo Arliator,

BEDANKT!

En de waarschuwing ... daar kan ik mee beginnen.

Groeten,
Katoo

Graag gedaan, je moet bij de waarschuwing nog wel de formule een klein beetje aanpassen, want die moet ook rekening houden met de spaties.
Die wordt dan
Code:
Dit was ik nog vergeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan