• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen verwijzingen/ optellen van

• Onderwerp starter Onderwerp starter arnoh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoh

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2013
Hallo iedereen!

Zojuist was ik bezig in een excel bestand om van een (groot)aantal cellen verwijzingen naar elkaar te laten maken. Nu wou ik proberen een formule te maken die automatisch (bijvoorbeeld) 20 cellen bij een cel optelt, dus:
Code:
=Blad1!B1+20
. Nu klopt er alleen helemaal niks van de zojuist aangegeven formule en ik weet niet hoe ik kan zorgen dat deze wel correct is (ook na rondneuzen op het internet). Ik hoopte jullie hulp bij te kunnen krijgen.

Arno

Arno,

Code:
=SOM(Blad1!B1:B20)

Succes

Sorry misschien had ik het niet zo goed uitgelegd. Jou code zorgt dat je blad B1 t/m B20 selecteert. Mijn doel was dat als ik B1 kopieer naar bijvoorbeeld B3 dat hij naast dat hij automatisch de hoeveelheid cellen die je hem verplaatst erbij optelt, ook nog eens bijvoorbeeld 20 erbij optelt. Dus:
Code:
 =Blad1!B1+20
als ik deze code naar 3 cellen lager kopieer dat hij automatisch B24 berekent. (niet de cellen ertussen, maar alleen B24). Hopelijk snap je ongeveer wat ik bedoel :p
Arno

Arno,

In welke cel staat jouw formule ?

En helaas begrijp ik het niet. Klein voorbeeldje kan veel verduidelijken.

Oke dit is maar een deel van het bestand want het is niet echt openbare info, daarom die gigantische gaten ertussen.
Als je in het excel bestand kijkt zie je op blad4 tussen voorraad januari en februari 27 cellen verschil. Op blad 1 zie je tussen de verschillende cellen 47 cellen verschil. 47-27=20 (daarom die 20). Ik zou dus eigenlijk willen als ik op blad 4 de verwijzing kopieer naar de 27 cellen daaronder gelegen andere maand dat deze rekening houdt met de 47 cellen verschil op blad1, +20 dus). Ik hoop dat dit iets duidelijker is. Het is gigantisch veel info en in het orginele bestand zijn het 7 tabladen van 600x30 cellen vandaar die verwijzingen en de nogal ingewikkelde formule die ik in de cel " totaal" heb staan.

Ik hoop dat het iets duidelijker is!

Bekijk bijlage 185776

Je bijlage is helaas niet te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan