• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen vierkant maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Beste mensen,

Hoe kan ik de cellen zo instellen dat de rijhoogte en de kolom breedte gelijk zijn aan elkaar. M.a.w. hoe kan ik vierkante cellen maken.
Alvast bedankt,
Eflux

Code:
Sub SquareCells()
    Dim i As Integer
    For i = 1 To 4
        With ActiveSheet
            .Columns.ColumnWidth = .Columns("A").ColumnWidth / .Columns("A").Width * .Rows(1).Height
        End With
    Next
End Sub

Bron: http://excel-tips.blogspot.com/2004/12/square-cells-in-excel.html na even te Googlen.

Wigi

Bedank voor de snelle ractie.
Helaas ben ik helemaal niet goed bekend met VBA :o:o Ik weet niet hoe en waar ik bovenstaan moet plaatsen en ook weet ik niet hoe ik het moet toepassen :o:o:o

Met vr.gr.
Eflux

Ga naar Extra > Macro's... > Visual Basic Editor (Alt-F11) (Tools > Macro's... > Visual Basic Editor).

Zie dat je in de Project Explorer in jouw bestand zit.

Doe Invoegen > Module (Insert > Module).

Plak de code.

Sluit VBE met het kruisje bijvoorbeeld.

In jouw bestandje, ga naar Extra > Macro's... > Macro'sr (Alt-F8) (Tools > Macro's... > Macro's)

Voer de macro uit die er nu bij gekomen is in het lijstje.

Wigi

Ga naar Extra > Macro's... > Visual Basic Editor (Alt-F11) (Tools > Macro's... > Visual Basic Editor).

Zie dat je in de Project Explorer in jouw bestand zit.

Doe Invoegen > Module (Insert > Module).

Plak de code.

Sluit VBE met het kruisje bijvoorbeeld.

In jouw bestandje, ga naar Extra > Macro's... > Macro'sr (Alt-F8) (Tools > Macro's... > Macro's)

Voer de macro uit die er nu bij gekomen is in het lijstje.

Wigi

Wigi het is gelukt ! Ik heb nu een heel blad met vierkantjes. Maar nu wil ik grootte van de vierkantjes wijzigen en toch vierkantjes behouden m.a.w. de vierkantjes met een bepaalde factor groter maken, hoe doe ik dat? De waardes van rij hoogte en kolom breedte zijn verschillend.
vrg Eflux

Ik heb de code aangepast maar er gebeurd niets. Ik krijg wel een aantal mededelingen over veiligheidscertificaten en zo.
Het word voor mij toch te moeilijk.:o Ga proberen om op de ouderwetse manier verder te gaan en de verhouding tussen kolom en rij op het oog te schatten. Misschien is een cursus VBA voor Dummies een goede investereing;)
In ieder geval mijn hartelijke dank.
Vr.gr.
Eflux

Als het eerste gelukt is, wil dit zeggen dat je de code kan uitvoeren.

Dan tussen de 1 van rij 1 en de 2 van rij 2 klikken, en slepen naar beneden.

Dan code nog eens uitvoeren.

Zou geen probleem mogen zijn.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan