• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen wissen op basis van waarde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpeeperkamp

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Ik wil graag door een macro de actieve cel (geselecteerde cel en de 2 cellen rechts daarvan automatisch wissen, ik heb al heel veel codes van dit forum proberen te mixen maar heb het nog niet voor elkaar gekregen. Heb bijvoorbeeld geprobeerd om in de actieve cel een "x"in te voeren dmv een macro en op basis van die waarde de cellen te wissen, het is belangrijk dat de rij cellen niet verwijderd wordt maar alleen de inhoud gewist.

Heb deze code gebruikt maar werkt niet voor de actieve cel. heeft iemand een goede oplossing ??
'
Sub tst2()

On Error Resume Next
For Each cl In Columns(1).SpecialCells(xlCellTypeConstants)
If MsgBox("Celwaarden wissen ?", vbOKCancel) = vbOK Then
Application.Union(cl.Offset(, 1).Resize(, 2), cl.Offset(, 3)).ClearContents
End If
Next
End Sub
'

Heb je die handeling al eens handmatig uitgevoerd en daarbij een macro opgenomen?

geprobeerd maar in plaats van de actieve cel en de cellen daarnaast, pakt hij dan in de macro bijv A4..... B4.... C4 etc.

Plaats eens een documentje met voorbeeld waarbij je uitlegd wat preciesd de bedoeling is want dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je relaas in #1.

een bijlage
op het tabblad kassa kun je bier wijn al aanklikken , als je delete drukt dan moet de onderste regel (geselecteerde regel) verwijderd worden

Bijlagen

Er kan uiteraard verschil zijn tussen de onderste regel en de geselecteerde regel maar de geselecteerde regel kan ook de onderste regel zijn. Met deze opdracht verwijder je de geselecteerde regel:
Code:
Range("B" & ActiveCell.Row & ":D" & ActiveCell.Row).ClearContents

Laatst bewerkt:
wauw zo eenvoudig, heeft me onnodig veel frustatie gekost,
is het dan ook mogeliijk dat de laatste gevulde cel in de b kolom geselecteerd wordt nadat de onderste regel leeg is ?

is het dan ook mogeliijk dat de laatste gevulde cel in de b kolom geselecteerd wordt nadat de onderste regel leeg is ?
Zet er dan deze regel onder:
Code:
Range("B" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row+1).Select

die eerste code was eigenlijk al perfect, alleen zou ik het dus fijn vinden als de cursor na verwijderen van de onderste rij dus automatische de cel boven de zojuist geleegde cel selecteert, in de b kolom

Anders wordt laatst gebruikte regel in kolom B geselecteerd in plaats van de eerst volgende lege regel. Als dat niet de bedoeling is kan TS dat uiteraard weg laten.

dan is het mogelijk om snel achterelkaar door 4 x op de delete knop te klikken de onderste 4 rijen te verwijderen..

In dat geval moet die +1 dus weg.

Hoi Edmoor,
Dit had ik hieruit begrepen,daarom mijn vraagje

Dan had je dat beter begrepen (gelezen) dan ik :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan