• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat hier om het bestand dat ik geplaatst heb en is NIET te vergelijken met andere onderwerpen op dit forum, hou het dus bij dit onderwerp. Ik heb dit onderwerp niet voor niets geplaatst.
De formule die ik in #50 poste is quasi identiek aan diegene die ik en andere helpers nu posten , als dit draadje niet te vergelijken is met je vorige draadje is bij deze de deur dicht .

Fijn weekend nog .

Code:
In het bestandje staat duidelijk vermeld wat niet goed gaat, namelijk de donderdag en de vrijdag. Voor de rest hoeft er niets gewijzigd te worden, alleen de formule in Q en R zou aangepast moeten worden zodat de donderdag en vrijdag ook klopt met de telling.

Als het allemaal zo duidelijk is, vraag ik me af waarom er zoveel reacties nodig zijn.

Jij geeft aan dat je vragen wilt beantwoorden, indien die er zijn.

Ik heb je nu verschillende vragen gesteld, die volgens mij nodig zijn om te komen tot een goede oplossing.

Jij vindt het schijnbaar niet nodig om deze vragen te beantwoorden.

Op deze manier zul je straks niet meer geholpen gaan worden.

Lees zelf nu ook de reacties van andere collega-forumleden eens terug.

Jij wilt geholpen worden, dan zul je daar zelf ook enige moeite voor moeten doen.

@ Justfabulous: De helpers kunnen je niet meer volgen door de constante wijzigingen in je vraagstelling. Ik geef je hierbij de kans om nog een keer duidelijk je vraag kenbaar te maken. Lukt dat niet dan ben ik bang dat de helpers het laten afweten. Je kunt niet van hen verlangen dat ze dan weer links af, dan weer rechts moeten gaan.

Formule voor kolom R kan korter door ALS(OF(EN je werkdagen af te tasten
=ALS(OF(EN(WEEKDAG(C37;2)=5;WEEKDAG(C37;2)=4);O37-C37<5);"X";ALS(OF(C37="";O37="";O37-C37>5);"";ALS(OF(WEEKDAG(O37;2)>5;O37-C37<=3);"X";"")))
OF de weekdag moet "donderdag" of "vrijdag" zijn EN O37-C37 moet kleiner zijn dan 5 dan een X anders de volgende formule bij onwaar .

Daarjuist stond er een quote , nu is deze terug weggehaald :evil: :evil:

Sorry hoor case closed .

Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb nu de juiste formule voor kolom R

=ALS(OF(C3="";O3="";O3-C3>5);"";ALS(EN(WEEKDAG(C3;2)=5;O3-C3<5);"X";ALS(EN(WEEKDAG(C3;2)=4;O3-C3<5);"X";ALS(OF(WEEKDAG(O3;2)>5;O3-C3<=2);"X";""))))

Nu heb ik alleen nog het probleem met kolom Q, hier zou ook de donderdag toegevoegd moeten worden, alleen lukt het niet.

Hierbij de formule voor Q.

=ALS(C3="";"";ALS(OF(EN(WEEKDAG(C3;2)=5;C3<=VANDAAG()-5));"X";ALS(EN(WEEKDAG(C3;2)<5;C3+3<=VANDAAG());"X";"")))

Justfabulous (what's in a name), ik raad je aan om een nieuw voorbeeldbestandje te plaatsen met alle werkende formules en code erin zodat de helpers weten hoever je staat. Voeg daar dan je nieuwe vraag of opmerking bij zodat we met een propere lei kunnen starten, want nu zijn er aanpassingen en/of wijzigingen doorgevoerd en al enkele bestandjes geplaatst zodat niemand eigenlijk nog weet waar wat is. :thumb:

Hallo warme bakkertje , voor mij is het net zoals een paar maand geleden dat ik me niet meer ga bezig houden met deze topic . Je ziet een berichtje gaat een formule samenstellen , post deze en dan bemerk je dat TS zijn vraag heeft weggehaald , gewijzigd of lees je dat het werkt , maar dan toch weer niet ook is er door TS verwarring in zijn vraagstelling(en) en weet hij zelf niet over welke kolom het gaat .
Bijgesloten jpg om aan te tonen dat JB om 23u07 een quote doet om deze nadien terug te verwijderen > vervangen door een andere waar hij de kolommen wisselt .

Bijlagen

• JB.jpg
    JB.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 26
de vorige vraag waarnaar in deze topic wordt verwezen staat: hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/576403-Formule/page6

bij die vraagsteling wordt het laatste bestandje door justfabulous toegevoegd in #52.

in #69 vraagt trucker10 om een bestandje tot dusver.
dit wordt dan geplaatst door HSV (en niet door justfabulous).

daarna wordt tot #105 (laatste posting) geen bestandje meer door justfabulous toegevoegd.

Ik lees in de aktuele topic een herhaling van de vorige vraagstelling.

Daarnaast zie ik dat vraagsgteller niet of maar matig mee wil werken!! :mad:

Laatst bewerkt:
Sorry maar het schiet op deze manier niet op. Ik wil alle helpers bedanken die tijd en energie in deze vraagstelling hebben gestoken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan