• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen worden gekopieerd in een andere sheet wanneer voldaan wordt aan criterium

• Onderwerp starter Onderwerp starter ccin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ccin

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Ik heb 4 sheets waarvan de eerste een overzicht is van rapporten. Elk rapport heeft een bepaalde status: wacht op reactie, geaccepteerd, geweigerd. Deze drie statussen hebben weer ieder een sheet waar deze te vinden zijn. Ik wil graag 1 keer de informatie van de rapport invullen in het overzicht en zodra het voldoet aan bv status 'wacht op reactie', dezelfde tekst in de sheet van 'wacht op reactie' gekopieerd wordt. Hoe doe ik dit? Daarnaast kan deze status veranderen naar bv 'geaccepteerd' en zal deze dus automatisch naar de sheet van 'geaccepteerd' moeten gaan. Heeft er iemand een idee?

Kijk een naar een draaitabel.

invoegen=> draaitabel

zelfs een normale tabel is al voldoende, kun je ook op de voorwaarden filteren zonder extra bladen

Niels

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle reacties. Dat is inderdaad een goed idee. Maar het geval is echter dat er nog extra informatie moet worden ingevuld afhankelijk van de status. En die wilde ik pas op de daarbijhorende sheet invullen. Nog meer ideeën?

Ik snap niet wat je bedoelt. In het voorbeeldje kun je tot aan rij 25 gaan.
Je kunt ook alle formules doortrekken naar onder voor Meer ruimte.

Voorbeeldje?

Edit: Je kunt ook op iedere sheet infor toevoegen wanneer je wil.

Bijvoorbeeld:
A Status B Datum inlevering C Titel D Onderwerp E Land
1 geaccepteerd 12-03-14 xxxx yyyyy zzzzz
2 wacht op reactie 20-09-14 xxxxxxx yyyyyy zzzzz
3 etc.

Dit is de o.a. de info in het overzicht. Maar als ik dan naar de sheet 'geaccepteerd' ga, zie ik dezelfde informatie van A, B, C, D, E, van 1. maar dan zijn er nog extra kolommen die informatie vragen. Ipv de info die ik in het overzicht heb ingevuld nog een keer in deze sheet in te vullen, hoopte ik dat het automatisch op deze sheet terecht zou komen te staan en dan hoef ik alleen nog maar de extra info aan te vullen. Of wordt het dan te gecompliceerd? Ik hoop dat het wat duidelijker is. Alvast bedankt.

A Status B Datum inlevering C Titel D Onderwerp E Land
1 A geaccepteerd B 12-03-14 C xxxx D yyyyy E zzzzz
2 A wacht op reactie B 20-09-14 C xxxxxxx D yyyyyy E zzzzz
3 etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan