• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen zichtbaar maken na alles ingevuld te hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielleke

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Beste forumleden,

Graag wil ik naar jullie kennis vragen.:o

Ik heb onlangs een Excel document gemaakt voor een proef examen.
Het gaat hier over 246 vragen waar men A,B,C moet invullen.

Naast het antwoord komt een groene "V" als het een goed antwoord is en een rode "X" als het fout is. Nu is een beetje mijn vraag of het mogenlijk is om de antwoorden pas te kunnen zien als alle vragen ingevuld zijn?

Alvast super bedankt.

Bijlagen

Gielleke, Wat denk je van deze oplossing (zie bijlage)? Tevens heb ik nog een validatie aan je 'invoercellen' gehangen én de invoercellen een naam gegeven zodat je makkelijk zaken kan aanpassen. Ook in de VBA-code kan je deze gebruiken (zie sheet-module). Als laatste heb ik er nog beveiliging opgezet om te voorkomen dat ze het goede antwoord al kunnen 'spieken'. Die beveiliging is nu zonder password maar adviseer ik om wel met password in te zetten.

Groet, Leo

Bijlagen

Beste,

Bedankt voor u reactie.
Ben zeer blij met uw werk aan mijn document maar met spijt moet ik vragen of u toch nog even wil kijken naar het resultaat. het document telt de beantwoorde vragen op maar dat was niet noodzakelijk. de reden was dat eerst alle 246 vragen beantwoord zou moeten zijn en dat men dan op de knop controleren kan drukken en zo naast het antwoord zien of het goed of fout is. Niet vroeger als de vragen nog niet allemaal opgelost zijn.

Alvast bedankt!!!:)

Gielleke, Allereerst 'graag gedaan'.

De methode die ik je nu heb gegeven doet eigenlijk precies wat je wilt. De teller controleert namelijk of alle vragen zijn beantwoord. Zo niet? Dan doen de formules hun werk niet en wordt er dus ook niet getoond wat het resultaat is. Pas als de leerling alles heeft ingevuld krijgt deze te zien wat er goed of fout was.
Als je iets met formules kan oplossen is dat vaak beter dan met code. Dus waarom wil je hier een 'knop' voor hebben?

Groet, Leo

Beste,

Heb even een test gedaan.:D
Na de 246 vragen in te vullen, merk ik geen reactie van goed of fout.

Pas als de waarde van 246 naar 247 gaat dan krijg ik de oplossingen te zien.:)

Alvast bedankt!!!

Beste,

Wil nog even aan toevoegen dat mijn idee met een code en de knop "Antwoorden controleren" met het idee was om derna de resulaten van de fouten en de juiste antwoorden weg te schrijven naar een document. zodat ik perfeckt het resultaat kan bijhouden. zou dat eventueel mogenlijk zijn met een knop?

super bedankt!!!

Beste,

Heb het probleem kunnen oplossen!!
Bedankt voor u reactie's.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan