• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellenbereik vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wally1968

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Berichten
132
In het bestand cellenbereik vergrendelen zijn cellen beveiligd met wachtwoord 1234
Behalve cellen B1:B22, E1:E22 en H1:H22
In de cellen B24, C2:C22, E24,F2:F22, H24, I2:I22 staan Formules

Nu zou ik graag willen:
Als de celwaarde van cel B24 minder dan 0 is, dat dan de cellen B1 tot en met B22 vergrendeld worden
Als de celwaarde van cel E24 minder dan 0 is, dat dan de cellen E1 tot en met E22 vergrendeld worden
Als de celwaarde van cel H24 minder dan 0 is, dat dan de cellen H1 tot en met H22 vergrendeld worden
Er is ook een knop aanwezig
Ik zou graag willen dat je op deze knop klikt ,dat er dan gekeken wordt naar de hoogste positieve waarde in cellen bereik B24, E24 en H24 en dan een MsgBox geeft met als tekst "de naam die hoort bij de cel met de hoogste waarde, en de tekst is de winnaar" Als bv. cel B24 de hoogste score heeft dan een MsgBox met "de celwaarde van cel B1 is de winaar
Als je dan op OK klikt in de MsgBox dat dan cellen B1:B22, E1:E22, H1:H22 leeg gemaakt worden en dat dan de bovenstaande cellen terug ontgrendeld worden
Als er tweede dezefde hoogste scores zijn dat er dan een MsgBox weergegeven wordt met de tekst Niemand de winaar
Als je dan op OK klikt in de MsgBox dat dan cellen B1:B22, E1:E22, H1:H22 leeg gemaakt worden en dat dan de bovenstaande cellen terug ontgrendeld worden

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
 

Bijlagen

  • cellenbereik vergrendelen.xlsm
    17,3 KB · Weergaven: 10
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • cellenbereik vergrendelen.xlsm
    48,4 KB · Weergaven: 8
Bedankt voor deze oplossing. Ik ben er enorm mee geholpen

Weet je soms ook een formule om
Als ik een getal in een cel invoer en dit getal is niet deelbaar door 5 dat dan automatisch een 0 wordt ingevuld in die cel

dus als ik bv in cel A1 een 9 invoer (normaal 9 gedeeld door 5 is 1,8 maar 1,8 is geen geheel getal dus dat moet dan 0 worden)
 
Laatst bewerkt:
voldoet deze?
 

Bijlagen

  • cellenbereik vergrendelen.xlsm
    41,4 KB · Weergaven: 6
Dank u voor de oplossing maar waar vind ik deze code want ik vind dit niet. Ik ben zo goed met visual basic
 
sttat gewoon vooraan de andere code. rechtsklikken op tabblad --> programmacode weergeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan