• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celnamen gelijk in meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.Teeling

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2005
Hallo,

ik heb een vraag m.b.t. het gebruik van CELNAMEN. Ik heb cellen en bereiken een naam gegeven en deze namen verder gebruikt in een macro. Nu bevat het sheet 20 bladen waarop projecten worden bijgehouden. Ik dacht de macro gewoon 20x te kopieren naar alle werkbladen maar dat werkt niet.
Het probleem zit hem in de namen, als ik op blad1 cel N4 de naam INKOMSTEN geef en ik geef cel N$ op blad2 ook de naam inkomsten wordt de naam op blad1 overschreven/verwijderd.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem ??

Het vreemde is dat wanneer je kijkt bij de namen de naam van het werkblad wel wordt getoond, je zou dus verwachten dat de namen INKOMSTEN met verwijzing 'Blad1'!$N$4 een andere naam is dan INKOMSTEN met verwijzing 'Blad2'!$N$4

Een naam mag slechts éénmaal in een sheet voorkomen maar kan wel naar een specifiek tabblad verwijzen. Je zult hiervoor dus met de cellen in combinatie met het tabblad (of tabbladnaam) moeten werken.

Jan, bedankt voor je reactie maar ik begrijp niet wat je bedoeld.

In mij macro heb ik het volgende staan:

[
PHP:
Option Explicit

'Constanten
Const DATABASE = "MVL00500"                 'Code voor de database
Const KSTPLAATS = "KOSTENPLAATS"            'Cellen waaring de kostenplaats staat
Const GRBREKNR = "REKENING"                 'Cellen waarin de grootboekrekeningen staan
Const UITGAVEN = "UITGAVEN"                 'Cellen waarin de uitgaven staan
Const INKOMSTEN = "INKOMSTEN"               'Cellen waarin de inkomsten staan
Const REALISATIE = "REALISATIE"             'Cellen waarin de realisatie staat

Hoe kan ik de verwijzing van bv INKOMSTEN altijd in cel ' N4 ' krijgen, mits er geen regels in de sheets worden ingevoegd is dit wellicht een werkbare optie.

Beste S.Teeling,

Wanneer je een cel of cellenbereik een naam geeft, geldt die naam voor de gehele werkmap. Je werkt dan met globale namen. Het is mogelijk om te werken met lokale namen, die gelden namelijk binnen een werkblad. De naam dient dan voorafgegaan te worden door de naam van het werkblad en een !. Als de naam van het werkblad spaties bevat dient de naam van het werkblad tussen quotjes gezet te worden:
'blad 1'!naam

Succes,

Richard

Als ik de verwijzingen in de formules automatisch wil vervangen Via invoegen-> naam -> toepassen (vb. blad1!A1 moet "Celnaam 1" worden) kan hij dit niet in een andere sheet. Is hier een oplossing voor?

Beste japyjap,

Welkom op dit forum.
Je kunt beter een eigen topic beginnen dan reageren op eentje van 3 of 4 jaar oud. Daar kijkt soms geen hond meer naar.
Wij kunnen ook nooit zoeken naar de topics die jij gestart bent.

Richard

Dit heropende lijntje loopt nu verder in een eigen van japyjap... klikerdeklik!

Deze kan op slot!

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan