• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celnamen in verschillende sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

japyjap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2010
Ik heb een excel probleem.

Ik heb in verschillende worksheets verwijzingen naar een cel in A1 op sheet 1. Deze cel heb ik "Celnaam_1" genoemd. In de verwijzingen naar die cel staat momenteel steeds "sheet1!A1"). Als ik bij Data op ninvoegen -> naam -> toepassen klik. Verandert hij enkel de verwijzingen in de formules waar A1 staat. De verwijzingen "Sheet1!A1" laat hij onveranderd.

Iemand hier een oplossing voor?

Excel zal de reeds bestaande verwijzingen naar cel A1 niet automatisch aanpassen. Weze het nu =A1 of =Sheet1!A1, op hetzelfde tabblad, of op andere tabbladen.

Druk je F3 bij het opstellen van een formule, dan kan je wel een naam invoegen. Die wordt dan ook gebruikt op die plaats.

Wigi

Beste Wigi,

Het rare is dat excel d.m.v. de knop invoegen ->naam -> toepassen wel alle verwijzingen in de formules naar A1 naar celnaam_1 veranderd, maar niet de verwijzingen naar "sheet1!A1" of "sheet1!$A$1" terwijl er bij het definiëren van de celnaam wel degelijk sheet1!A1 staat en niet A1.

Dus ofwel zie ik iets over het hoofd en anders lijkt me dit toch een bug in excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan