• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celnotatie nav inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch2506

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2013
Met een pull down menu kan de gebruiker kiezen welke cijfers hij wilt vergelijken bijv: Omzet, Winkelbijdrage enz. Zolang dit aantallen en euro's zijn kan dat prima met een heel getal zonder decimalen (dat lijd af, bovendien zijn de getallen en euro's afgerond). Maar als er voor Marge of conversie gekozen wordt wordt het cijfer 0 weergegeven (het getal is immers tussen 0 en 1)

Is hier een oplossing voor?

Normaal kun je aangeven of een cel een percentage, een valuta, een datum bevat. Cel zorgt dan voor de juiste notatie. De cellen waar het nu om gaat zijn onderdeel van een dashboard waar de gebruiker kan kiezen wat hij wilt zien. Nu bevatten de cellen de ene keer dus getallen en de andere keer percentages.

De vraag is of dit automatisch kan worden aangepast

In elk geval in excel 2013 heb je de mogelijkheid om met VO de celnotatie aan te passen.
In bijgaand voorbeeld kun je kiezen tussen Verkoop en Marge: Verkoop laat alleen gehele getallen zien, Marge werkt met 4 decimalen.

Bijlagen

Thanks,

ik heb 2011 for Mac? ik ga kijken of ik het werkend krijg. Bedankt voor je moeite!

misschien wel, zal afhangen van hoe die pul down de gegevens plaatst.

mvg
Leo

Als ik jouw bestand open en ik kijk in de regels van VO dan zie ik alleen "geen opmaak" ik heb dan in 2011 geen mogelijkheid om de celnotatie aan te passen. Of zoek ik verkeerd?

Schermafbeelding 2015-07-24 om 11.11.37.png
Schermafbeelding 2015-07-24 om 11.11.27.png

Zie bovenstaande afbeelding, ik zie wat je bedoelt maar kan nergens vinden waar je dan aangeeft wat voor een notatie de cel krijgt. Volgens mij is dat een gebrek van 2011.

Kies nu regel bewerken, en dan kijk eens wat aangepaste indeling voor mogelijkheden heeft.

Laatst bewerkt:
Dat is te zien op de eerste foto. Ik kan daar alleen celkleur en lettertype aanpassen.

Dan lijkt alleen nog de mogelijkheid over te blijven om de opmaak van de3 cel via VBA en dan op basis van een Change-event aan te passen.

Ok,

dan ga ik daar naar kijken. Bedankt voor de genomen moeite

Groet,

Mitch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan