• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celopmaak aanpassen onder voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Hallo,

Hoe kan ik de opmaak van cellen automatisch laten aanpassen als in een cel aan een bepaalde voorwaarde voldaan is,
vb:
Als in cel A1 de waarde 5 ingebracht wordt moeten:
- cellen A2 tot A5 samengevoegd worden.(merge cells)
- er een omleining rond komen (border)
- de cel kleur bv rood zijn
- tekstkleur bv wit zijn
- tekstdikte (bold)
- tekstuitlijning (center)

Is dit mogelijk aub,

Alvast bedankt,
Danny

Via voorwaardelijk opmaak moet dat denk ik wel lukken.
Al hoewel samenvoegen van verschillende cellen is vragen om problemen.
Post even een klein voorbeeldje.

Hallo Popipipo,

Sorry voor de late reactie, ik was er even niet !! :cool:
Een bestandje is denk ik wel overbodig, wat ik hier uitlegde is toch duidelijk?? de opmaak van een bepaalde groep cellen moet veranderen als in een andere welbepaalde cel een welbepaalde waarde ingevoerd word, misschien is het helemaal niet mogelijk ??? of weet er toch iemand een oplossing??

Alvast bedankt,
Danny

Beste rostie-rostelli ;)

Via Voorwaardelijke Opmaak kan dit behalve het samenvoegen van cellen, dit gaat niet.

Anders moet je uitkijken naar VBA code.

Groetjes Danny. :thumb:

Dag Danny,

- Is het mogelijk via "voorwaardelijke opmaak" de opmaak van andere cellen te bepalen als in een andere cel aan de voorwaarde voldaan is?? :eek: kan je een vb geven aub? :o
- En via VBA?? heb je hiervoor ook een vb aub? :o:o

Groetjes,:d
Danny

Beste rostie-rostelli ;)

Ik moet om 13u vertrekken, anders is het tot vanavond.

Ziehier met VO.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

In de bijlage een voorbeeld zonder vba. Cellen samenvoegen en die samenvoeging ongedaan maken zit daar niet in.
Er is niets tegen om cellen samen te voegen, maar om voortdurend cellen samen te voegen en die samenvoeging weer ongedaan maken, is af te raden (maar het kan natuurlijk wel). Bij het ongedaan maken van de samenvoeging moet je nl. ook bepalen wat er met de inhoud van A3, A4, en A5 moet gebeuren. Doe je dat niet, dan blijft alleen de inhoud van A2 bewaard.

Hallo Danny , Popipipo en Zapatr,

Bedankt voor de nuttige tip's, :thumb: maar als het even kan had ik toch graag geweten (ondanks de mogelijke problemen) of het mogelijk is om via VBA cellen samen te voegen, :rolleyes: ik zie dan wel of het praktisch mogelijk is in mijn bestand.

Dit is niet dringend hoor!! als jullie even niet weten wat doen...;)

Groetjes,
Danny

Dag Zapatr,

Bedankt voor het bestandje,:thumb: je hebt mij hiermee goed geholpen, :d ik denk dat ik dit kan toepassen op mijn werkbestand.

Nogmaals mijn dank en prettig en zwoel weekend gewenst !!:cool:
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan