• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celopmaak Excel verdwijnt na plakken HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbalkm

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Vanuit een eigen applicatie (HTML) kopieer ik regels naar een Excell document.

Het Excell-document is zo opgemaakt dat bepaalde kolommen worden verborgen en bepaalde cellen op een door mij bepaalde manier worden opgemaakt. Dat gaat redelijk goed. Op één gegeven na.

Ik één kolom worden ISBN-nummers van boeken opgenomen. Dit is een 13 cijferige code. Hoewel ik de cellen in deze kolom de opmaakt 'Tekst' heb meegegeven, vervormt Excell deze toch in iets als 9,78903E+12. Achteraf alsnog de opmaak aanpassen, helpt niet. Ik moet telkens de cel wissen, de opmaak toevoegen en dan de 13 cijfers handmatig invoeren.

Dit probleem heb ik pas sinds wij enige tijd geleden zijn overgegaan van Office 2003 naar Office 2007.

Ik heb ook al geprobeerd speciaal te plakken - html, opgemaakte en niet opgemaakte tekst - maar dat biedt ook geen oplossing.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Je probleem kan je op twee manieren oplossen:
1. maak de klolom wat breder zodat de waarde er helemaal in past.
2. Zet een ' (enkele aanhalingsteken) voor de waarde, dan is het zeker opgemaakt als tekst.

Succes
Wim

De kolom is breed genoeg, zeker gezien de lettergrootte.

Wat de ' betreft; dat werkt toch niet als je een hele regel plakt? Dan wordt dit toch overschreven?

De kolom is breed genoeg, zeker gezien de lettergrootte.

Wat de ' betreft; dat werkt toch niet als je een hele regel plakt? Dan wordt dit toch overschreven?

Kan je even een voorbeeldtje toevoegen van een paar regels zonder gevoelige gegevens

Dat wordt een beetje lastig, dan moet ik zoveel info wissen dat je je af kunt vragen of het nog zinvol is.

Kwam wel tot de volgende ontdekking. Als je dubbelklikt in de cel, dan verschijnt wel weer de juiste waarde - de 13 cijferig code - en door er dan een ' aan toe te voegen, blijft de volledige waarde staan.

Het is alleen jammer dat dit toch weer handmatige actie vereist.

Is het zo dat HTML de opmaak overschrijft?

Dat wordt een beetje lastig, dan moet ik zoveel info wissen dat je je af kunt vragen of het nog zinvol is.

Kwam wel tot de volgende ontdekking. Als je dubbelklikt in de cel, dan verschijnt wel weer de juiste waarde - de 13 cijferig code - en door er dan een ' aan toe te voegen, blijft de volledige waarde staan.

Het is alleen jammer dat dit toch weer handmatige actie vereist.

Is het zo dat HTML de opmaak overschrijft?

ik heb geen idee of HTML de opmaak overschrijft. Ikweet niet eens hoe je dat moet doen.
Misschien kan je me dat even uitleggen

Wim

Geachte, is het misschien mogelijk om voor het exporteren een sterretje toe te voegen aan het nummer zodat excel gedwongen kan worden het te importeren als tekst. Eventueel kan het sterretje daarna mbv een formule of vba verwijdert worden.

Mvg

Rudi

ik heb geen idee of HTML de opmaak overschrijft. Ikweet niet eens hoe je dat moet doen.
Misschien kan je me dat even uitleggen
Wim

Eigenlijk doe ik niet eens echt iets. Ik maak de cellen in Excell op, kopieer dan de gegevens uit de andere applicatie en plak die dan in Excell. Dat gaat dan mis met dit getal, maar ook bijvoorbeeld zaken als uitlijning vergeet Excel (sterker nog; in de menubalk staat de centreer knop aan terwijl de tekst links wordt uitgelijnd). Ik denk dus dat er een bepaalde codering - opmaak - uit de applicatie wordt meegekopieerd of zo die 'sterker' is dan de opmaak van Excell.

Beste Rudi,

Kun jij aangeven wat je bedoelt met een vba?

Aanpassing; lees net in de help functie: Microsoft Visual Basic® for Applications (VBA)

Hier ben ik niet mee bekend, maar ga eens spitten.

Laatst bewerkt:
Oké, bizarre oplossing: als je het getal in de cel de eigenschap "breuk" meegeeft (i.p.v. "tekst") dan geeft hij het wel juist weer!

Het opnemen van een macro is een uitvinding voor het achteraf alsnog goed krijgen van de opmaak!

Dank voor alle moeite!

Oké, bizarre oplossing: als je het getal in de cel de eigenschap "breuk" meegeeft (i.p.v. "tekst") dan geeft hij het wel juist weer!

Het opnemen van een macro is een uitvinding voor het achteraf alsnog goed krijgen van de opmaak!

Dank voor alle moeite!

Graag gedaan.

Wil je je vraag dan nog even op opgelost zetten

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan