Ik heb een Excelsheet aangemaakt met daarin een kalender/planning. Hier zullen meerdere mensen in werken. Ik wil voorkomen dat deze sheet een "zooitje" wordt.
Door sommige cellen te blokkeren en vervolgens de sheet met een wachtwoord te beveiligen, ben ik al een aardig eind gekomen. Maar nu wil ik dat mijn collega's in een deel van de sheet wel de opmaak kunnen aanpassen en in een deel niet (daar werk ik namelijk al met voorwaardelijke opmaak).
In de rijen 1 t/m 16 mag zowel de opmaak als de inhoud aangepast worden.
In de rijen 17 t/m 19 mag alleen de inhoud van cel B18 aangepast worden (opmaak maakt niets uit)
In rij 20 mag zowel de inhoud als de opmaak aangepast worden.
In de rijen 21 t/m 39 mag wel de inhoud, maar niet de opmaak aangepast worden.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Door de rijen 21 t/m 39 te blokkeren en de sheet te beveiligen, kan er ook niks meer ingevoerd worden in de cellen. Dat is niet de bedoeling...
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand mij hiermee kan helpen.
Bedankt!
Heleen
Door sommige cellen te blokkeren en vervolgens de sheet met een wachtwoord te beveiligen, ben ik al een aardig eind gekomen. Maar nu wil ik dat mijn collega's in een deel van de sheet wel de opmaak kunnen aanpassen en in een deel niet (daar werk ik namelijk al met voorwaardelijke opmaak).
In de rijen 1 t/m 16 mag zowel de opmaak als de inhoud aangepast worden.
In de rijen 17 t/m 19 mag alleen de inhoud van cel B18 aangepast worden (opmaak maakt niets uit)
In rij 20 mag zowel de inhoud als de opmaak aangepast worden.
In de rijen 21 t/m 39 mag wel de inhoud, maar niet de opmaak aangepast worden.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Door de rijen 21 t/m 39 te blokkeren en de sheet te beveiligen, kan er ook niks meer ingevoerd worden in de cellen. Dat is niet de bedoeling...
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand mij hiermee kan helpen.
Bedankt!
Heleen