• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celopmaak plotseling veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper91

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Beste forumleden,

Ik was vandaag bezig met eht onderhoud aan een vrij groot excel 2010 .xlsm werkboek, toen ik opeens tegen een probleem aan liep.
Nadat ik een reeds bestaande macro (voor het versturen van een email) had getest bleek dat de celopmaak door mijn hele werkboek (ook tabbladen die niet zichtbaar waren) veranderd was.

Het "General" number format was veranderd in "Accounting", 2 decimalen en & $Chinese (Singapore).

In het werkboek is een macro aanwezig die de opmaak van bepaalde cellen omzet naar een accounting opmaak, maar niet in $Chinese (Singapore) en zeker niet in alle tabbladen.

Nu kan ik overal natuurlijk de opmaak overal veranderen, maar ik zou hier graag de oorzaak van vinden.

Zijn er mensen bekend met dit probleem of zijn er misschien ideeën waar het probleem vandaan komt?

Alvast bedankt!

@edit:

Ik ben nu begonnen met het veranderen van het format, maar dat is ook nog een ware puzzel.
Ik doe dit met behulp van Replace (en dan op format) maar excel verandert dus niet de opmaak van alle cellen.

Excel zegt zelf dat het alle cellen met die opmaak veranderd heeft, maar als ik vervolgens handmatig ga zoeken vind ik er zelf nog een heleboel cellen die de opmaak wel hebben.

Het klinkt misschien een beetje warrig, maar ik ben echt stunned hierdoor.

Ik heb overigens al een virusscanner laten lopen, maar hier kwam niets uit.

Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan