• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celopmaak (randen) verdwenen bij openen van een .xls bestand met excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

djdesi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Op mijn werk zijn diverse versies van excel in omloop. Ik pas vaak bestanden van collega's aan om deze verder te automatiseren. Nu heb ik een probleem.
Een collega heeft een bestand met orderkaarten met een vaste opmaak waarbij om elk blok gegevens een rand is gemaakt (mbv celeigenschap)

Als ik dit bestand op mijn computer (excel 2007) open heb ik maar enkele randen maar zijn de meeste weg of niet zichtbaar. Als ik deze daarna opsla (als .xls), heeft mijn collega met excel 1997-2003 deze randen ook niet meer. Hij wordt daar niet blij van :(

Iemand enig idee hoe dit kan, maar vooral wat ik eraan kan doen.
Alvast bedankt.

als ik even met je mee mag denken, ga ik er van uit dat de blok grote met gegevens niet veranderd, als dit zo is zou je een macro kunnen opnemen waarin je elk blok gegevens voorziet van de randen die je graag wil
als je deze code dan plakt in
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
'plak hier je code
End Sub

dan zou het zomaar kunnen zijn dat elke keer als het tabblad geactiveerd word, dus geopend (in verschillende Office versies). De randen automatisch geplaatst worden. Dit houd wel in natuurlijk dat de blokken gegevens zoals je zelf omschrijft niet veranderen van grote.

mischien is dit het proberen waard om te kijken of het idd werkt in verschillende Office versies ikzelf kan het niet voor je testen.

Bedankt voor je reactie.
Er zijn echter wel heel veel grote en kleinere blokken, wat het geheel nogal bewerkelijk maakt. Ook zijn er natuurlijk weer uitzonderingen zodat sommige werkbladen net wat regels tussengevoegd hebben gekregen.

Ik heb inmiddels wel weer wat anders ontdekt. Als ik op de computer van mijn collega, of een andere computer met een oude excelversie in de bewuste cellen (daar waar de randen vervallen bij openen met 2007) de celeigenschappen probeer op te vragen, wordt het menu celeigenschap gewoonweg niet geopend. Ik kan dus niet kijken of deze cellen op een aparte manier zijn opgemaakt. De cellen waar de randen wel mee overkomen, kan ik dit wel. Ik heb dit probleem ook al gezocht op het forum, maar heb de oplossing helaas niet gevonden. Ik vrees dat het gewoon een keer heel veel werk wordt en iedereen over op de zelfde versie. Iemand nog suggesties??
Desiree

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan