• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

love-miranda

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2006
Goeoeoedemorgen :D

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.. (zou me een hoop tijd besparen als er een oplossing voor zou zijn)

- Ik heb op 1 werkblad een lijst met namen staan
- Op een ander werkblad heb ik de urenbriefjes
- Op de urenbriefjes staat een link om de namen te plakken van de lijst

Nu gaat er het volgende mis.. Als ik op het urenbriefje verwijs in de cel 1a van werkmap "namen" en die kopieer naar het 2 lijstje, wordt de formule in het 2e briefje A43
Dit komt natuurlijk omdat mijn urenbriefje 43 regels heeft, en de verwijzing ook van 43 regels lager wordt genomen..

De vraag is; hoe zorg ik dat de formule maar 1 regel lager wordt, ook al plak ik het 43 regels lager?

Hoop dat jullie me uberhaubt snappen :p

Je opbouw zo maken dat er geen regel versprongen hoeft te worden.
en dan de verwijzing voorzien van absolute formules. bijvoorbeeld =$A$1.
Het $-teken zet het rij (A) en/of het kolom (1) nummer vast.

Niels

Als ik je goed begrijp zou dat betekenen dat in elk urenbriefje dan een verwijzing staat naar cel 1A, maar ik heb 40 werknemers die allen een eigen briefje moeten hebben..

Dan heb ik het niet goed begrepen.
kun je een voorbeeldje plaatsen, waarschijnlijk kan het met vert.zoeken o.i.d.

Niels

Formule in alle cellen.

Code:
=INDIRECT("blad1!a"&INTEGER(RIJ()/42)*2+INTEGER(KOLOM()/10)+2)

Niels

ps ik ga er vanuit dat je met 2 urenstaten naast elkaar werk en dat dit er geen 3 worden.
anders moet je de +2 veranderen in het aantal staten dat je naast elkaar gebruikt.

Laatst bewerkt:
Jaaaaaa :love: geweldig dank je wel!

(heb inderdaad maar 2 kolommen)

Echt super bedankt Niels!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan