• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celverwijzing naar ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeldahool1

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Bekijk bijlage rapportage.xls

Beste allen!

In kolom 1 staat een datum, bijvoorbeeld 01-01-2012
in kolom 2 moet een celverwijzing komen naar cel E4 van tabblad "sommen" van bestand C:\lijsten\01-01-2012.xls

in rij twee staat de volgende datum, bijvoorbeeld 02-01-2012
in rij twee van kolom 2 moet dus ook een celverwijzing komen naar C:\lijsten\02-01-2012.xls, tabblad sommen, cel E4

Omdat het in mijn bestand niet om 2 maar om 100den celverwijzingen gaat, zou ik de formule graag zo maken dat hij door te trekken is maar tot nu toe nog zonder succes. Kan iemand me hiermee helpen asjeblieft?

Alvast bedankt!

Gr, Roel

In de bijlage een simpele versie hiervan

Niet getest maar zou iets moeten worden:

Code:
=INDIRECT("[c:\lijsten\" & B6 & "-" & C6 & "-" & D6 &"]sommen!$E$4")

Helaas, die werkt niet. De '=indirect' functie werkt net iets anders dan functie bijvoorbeeld '=hyperlink'.

ik heb met gebruik van '&' het path&bestandsnaam als tekst voor elkaar gekregen. Maar het omzetten naar een formule die daadwerkelijk naar de cel in bestand X verwijst lukt helaas nog niet.

En toch zou deze moeten werken:

Code:
=INDIRECT("[c:\lijsten\" & B6 & "-" & C6 & "-" & D6 &".xls]"sommen!$E$4")

Je moet wel de extentie XLS aanpassen indien je een andere Excel-versie begruikt.

ik krijg hem niet werkende... misschien dat ie niet werkt bij Excel 2007?

ipv nog een submap kan je toch je bestand sommen.xls toch 01-01-2012.xls noemen, dan kan je gewoon een koppeling plakken en heb je een directe verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan