• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing verspringt bij invoering xml-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

frutellagae

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2016
Ik wil een xml-bestand importeren in excel. Het importeren zelf is geen probleem.
Het importeren wil ik in een voorafgemaakt excelbestand doen. Ik voeg het xml bestand in in cel D1. De eerste 3 kolommen gebruik ik om gegevens uit het xml bestand te filteren.

Ik verwijs bv in cel A1 naar cel D1 (een cel waar ik het xml-bestand importeer).

Wanneer ik het xml-bestand inlees verspringt deze verwijzing van D1 naar D50 (het xml-bestand gaat tot D49).

Kan er mij iemand helpen?

Dank bij voorbaat!

Het gaat waarschijnlijk om tabel opmaak in kolom D. Maak daar een standaard kolom van en filter na het aanbrengen van de functies in kolom A op kolom A.

Maar, zoals altijd, een voorbeeld documentje zegt veel meer.

Het gaat waarschijnlijk om tabel opmaak in kolom D. Maak daar een standaard kolom van en filter na het aanbrengen van de functies in kolom A op kolom A.

Maar, zoals altijd, een voorbeeld documentje zegt veel meer.

Ik heb een document in bijlage gevoegd. In het "standaardblad" zie je de juiste formules staan. In het blad "foutmelding" heb ik het xml-blad geïmporteerd en daar zie je dat de formules zijn versprongen.

Is dit voorbeeldbestandje duidelijk?

Bijlagen

Is het dan niet handiger de XML-gegevens in een apart blad te importeren ? (dan kan de definitie daar ook gehandhaafd blijven.)

Ik heb hier in het blad Standaardblad je eigen formules ingevoerd en dat werkt zonder problemen:
Bekijk bijlage 271893

Ik zou elke maand dergelijk xml-bestand willen inlezen. Dit zou ik doen door een standaardblad te dupliceren en daarin het xmlbestand van die maand te importeren. Daarom zou ik graag hebben dat alles van 1 maand op 1 tabblad staat. Of is dit niet mogelijk?

Dan hoef je in het standaardblad toch alleen maar het pad naar de tabel te wijzigen : Lint /Data /connections.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan