• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing wijzigen in een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste helper,

Het is denk ik heel simpel op te lossen maar ik kan het niet vinden. Ik selecteer een celbereik en daarvan wil ik in de functie een celverwijzing bijvoorbeeld A1 verandere in B1 voor heel het celbereik. Ik kan dit NIET voor een cel veranderen en dan doortrekken.

Alvast bedankt!

Ter verduidelijking. Het gaat hier om de functie Horiz.zoeken waarbij ik um laat zoeken naar week 47(A1) en ik wil A1 verandere in B1 voor al die functies.

Je kunt simpelweg de cellen selecteren, vervolgens CTRL-H drukken en A1 laten vervangen door B1 (als hij tenminste ingesteld staat op: zoeken in formules)

Je moet hier echter wel altijd goed mee uitkijken, want je vervangt echt alle A1, mogelijk ook waar dat niet de bedoeling is.

Overigens denk ik dat met het juiste gebruik van $-tekens in de formule je de formule uiteindelijk ook in één cel aan zou kunnen passen en door kunnen slepen, maar dan moet je even een voorbeeldbestand plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan