• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Ik maak een tabel met bijv. in cel p3-p4 p5 enz. een datum.
Deze datum wil ik automatisch plaatsen in een factuur op hetzelfde werkblad in cel b3 b4 enz.
Maar als er niets is ingevuld komt er toch een getal op de factuur te staan.
Ik ben al de hele middag bezig, maar het lukt me niet.
Hoe los ik dat op?

Laatst bewerkt:
Plaats in b3 = als(of(p3="";p3=0);"";p3))

GiMe

yess

Ik ben 5 fora aan het doorspitten geweest en ik kwam uiteindelijk zelf op deze formule.

=ALS(P3="";"";P3)

Wat doet jouw formule dan anders? Of heb ik er nu een fout in?
Bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
jou formule is niet fout, de mijne voegt er alleen nog iets aan toe nl.: als p3 = 0 wordt b3 ook ""

ok

In dit geval, als je een nul invoert wordt die door de datum validatie automatisch naar een datum omgezet. Dus een nul kun je wel invoeren maar niet uitvoeren.
Zeg ik het zo ingewikkeld?
Maar ik begrijp met al het gegoochel weer wat meer van formules maken.
Bedankt.

Met jou formule komt in cel b3 ook een datum tevooschijn als je een 0 invult in cel p3.
Bij de mijne lekker niet.

nee

als ik jou formule invul dan krijg ik een foutmelding....???

misschien stond er een typfout in. Kopieer deze =ALS(OF(P3="";P3=0);"";P3) eens en plak in B3,... geeft in ieder geval geen foutmelding bij mij.

ja

Kleine letters "of" gaf de foutmelding.

Als ik nu de nul ingeef verandert hij in 0-01-00 en dan blijft B3 inderdaad leeg.

Als de celeigenschappen op "tekst" staat ingesteld dan geeft hij de nul wel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan