• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcLangedijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Ik wil in een cel van werkblad 1 een automatische doorlink maken naar een
andere cel in een ander werkblad.
Hoe doe ik dat ?

Selecteer op het andere werkblad de cel, dan =
Ga naar werkblad1 , en ga op de cel staan, Enter.

Selecteer op het andere werkblad de cel, dan =
Ga naar werkblad1 , en ga op de cel staan, Enter.

Dit is wat ik nu net niet wil.

Ik wil op werkblad 1 op een cel staan, daar moet een formule oid achter staan die me
automatisch "brengt" naar een andere cel in een ander werkblad.

Dit kan via een hyperlink (maar die gaat alleen naar het betreffende blad en niet naar en specifieke cel). Anders kan het via een macro-tje

Hierbij een voorbeeld..

Over de werking kun je op dit forum en op het net genoeg vinden.. Zelf ben ik er ook niet handig in. Ik werk alleen met de "opnemer". Extra-> macro-> nieuw macro opnemen.. Dit is een soort videorecoder. Die neemt alle acties op die je vanaf dat moment op het scherm doet en kun je dan via een knop weer terug laten "afspelen"..

Suc6 ermee!

Bijlagen

Gebruik de HYPERLINK functie in Excel, geen macro nodig.

Code:
Gebruik de HYPERLINK functie in Excel, geen macro nodig
Zie voorbeeld.

Bijlagen

• hyperlink.jpg
    hyperlink.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 70
Beste Marc,
Geef in het naamvak een willekeurige naam aan de doelcel.
Bewerk de hyperlink : Of selecteer een plaats in dit document > Gedefinieerde namen > naam.
De link volgt nu de naam en niet de cel.

Mvg

Rudi

Dit kan via een hyperlink (maar die gaat alleen naar het betreffende blad en niet naar en specifieke cel)
Hoe kom je daar nu bij?
Je kunt niet alleen het blad maar ook de cel aangeven waarnaar de hyperlink moet gaan.

Hoe kom je daar nu bij?
Je kunt niet alleen het blad maar ook de cel aangeven waarnaar de hyperlink moet gaan.

Ik doelde op rechtermuisknop -> hyperlink en niet op de functie welke (nog) niet bij mij bekend is/was.. Leer elke dag iets nieuws..

Beste Clipstra,
Daarom vertoeven we op dit forum, om bij te leren en naar onze beste mogelijkheden anderen proberen voort te helpen. Niet iedereen heeft de wijsheid in pacht(Spijtig nietwaar?).

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Ik doelde op rechtermuisknop -> hyperlink
Ook dan kun je de cel aanduiden waarnaar de hyperlink je moet brengen. Voorbeeld:
Als je op de rechtermuisknop hebt geklikt en 'Hyperlink' hebt gekozen, klik dan (ervan uitgaande dat je een link naar een plaats in hetzelfde document wil leggen) op "Plaats in dit document" en vul onder "Typ de celverwijzing" de cel in waarnaar de link gelegd moet worden. Daaronder ook het juiste blad aanduiden.

Warme bakkertje zei:
Niet iedereen heeft de wijsheid in pacht
Dat is waar, ook ik zeker niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan