Ook hier wil ik een ieder bedanken voor de input, ik heb hiervan al vaker gebruik van kunnen maken! Super en ga zo door.
Ik heb nu een vraagstuk waar ik niet helemaal uitkom.
Ik heb reeds over dit vraagstuk bij het VB gedeelte een post gemaakt, maar misschien dat het ook in een excel formule kan.
Ik heb 2 werkbladen.
In blad1 staan diverse artikelnummers (bestaande uit cijfers en letters).
In blad2 staan een heleboel artikelnummers zowel die uit blad1 als ook andere artikelnummer. Achter deze nummers staan ook hoeveelheden.
Nu komt het in dit blad ook voor dat er meerdere regels zijn van 1 artikelnummer.
voorbeelden:
Blad1
Artikel (en diverse niet voor dit vraagstuk van belangzijnde velden)
1234567
pa23453
22234
Blad2
Artikel Hoeveelheid
111111 2
112112 5
112112 10
134411 809
1234567 62
1234567 89
Nu wil ik in blad1 achter de kolom met artikelnummers een hoeveelheid hebben.
Deze hoeveelheid is gekoppeld aan blad2.
Dus globaal zoek ik een formule die:
Huidige rij, kolom A, zoek in blad2 naar gelijke waarde, pak bij het vinden uit die rij de waarde in kolom hoeveelheid, de waarde. Onthou de waarde en zoek verder. Bij het vinden van nog een overeenkomst de waarde uit kolom hoeveelheid, optellen bij de onthoude waarde.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
(p.s. ik heb geprobeert er een bijlage bij te voegen om te helpen, maar deze werd te groot. Als er behoefte is kan ik wel een kleine versie maken)
Ik zelf heb nu deze oplossing,
=SOM.ALS('Blad2'!$A$2:$A$4116;A2;'Blad2'!$B$2:$B$4116)
Mocht iemand anders een andere of betere weten hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Sjors
Ik heb nu een vraagstuk waar ik niet helemaal uitkom.
Ik heb reeds over dit vraagstuk bij het VB gedeelte een post gemaakt, maar misschien dat het ook in een excel formule kan.
Ik heb 2 werkbladen.
In blad1 staan diverse artikelnummers (bestaande uit cijfers en letters).
In blad2 staan een heleboel artikelnummers zowel die uit blad1 als ook andere artikelnummer. Achter deze nummers staan ook hoeveelheden.
Nu komt het in dit blad ook voor dat er meerdere regels zijn van 1 artikelnummer.
voorbeelden:
Blad1
Artikel (en diverse niet voor dit vraagstuk van belangzijnde velden)
1234567
pa23453
22234
Blad2
Artikel Hoeveelheid
111111 2
112112 5
112112 10
134411 809
1234567 62
1234567 89
Nu wil ik in blad1 achter de kolom met artikelnummers een hoeveelheid hebben.
Deze hoeveelheid is gekoppeld aan blad2.
Dus globaal zoek ik een formule die:
Huidige rij, kolom A, zoek in blad2 naar gelijke waarde, pak bij het vinden uit die rij de waarde in kolom hoeveelheid, de waarde. Onthou de waarde en zoek verder. Bij het vinden van nog een overeenkomst de waarde uit kolom hoeveelheid, optellen bij de onthoude waarde.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
(p.s. ik heb geprobeert er een bijlage bij te voegen om te helpen, maar deze werd te groot. Als er behoefte is kan ik wel een kleine versie maken)
Ik zelf heb nu deze oplossing,
=SOM.ALS('Blad2'!$A$2:$A$4116;A2;'Blad2'!$B$2:$B$4116)
Mocht iemand anders een andere of betere weten hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Sjors
Laatst bewerkt: