• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde aanpassen aan waarde in Filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Is het mogelijk om de waarde in B1 automatisch aan te passen op de waarde gekozen in Filter A1 voor bereik(A1:A10)?

Beste Timmiesch ;)

Als de waarde wordt gekozen uit een filter en het is niet A1 dan zal B1 ook niet zichtbaar zijn.

Volgens mij kan en klopt dit niet.

Een voorbeeldbestandje kan misschien helpen.

Groetjes Danny. :thumb:

Danny,

Zie bijlage.

Als ik in A1 de filter toepas op 1 route dan wil ik in B1 de gefilterde waarde zien.
Snap je wat ik bedoel, en is dit mogelijk?

Bijlagen

Dus je kiest een route, en wil die dan ook in die andere cel zetten?

Beste Timmiesch ;)

Met VBA is dit mogelijk.

Groetjes Danny. :thumb:

zie bestandje dmv een UDF, credits zijn voor Stephen bullen

Gezien het niet anders kan dan met VBA is dit een geweldige oplossing. Bedankt!
Nu nog de vraag: als ik het filter aanpas dan veranderd deze formule niet automatisch mee..is hier nog een code voor?

Dus je kiest een route, en wil die dan ook in die andere cel zetten?

Hallo wim,

Ik kies 1 route in het filter. En deze wil ik tevens in een andere cel zichtbaar hebben.
Is hier een formule voor of de eerder genoemde VBA code de enige oplossing?

Kijk eens bij Extra >> Opties >> Berekenen of Automatisch aangevinkt staat

Hallo wim,

Ik kies 1 route in het filter. En deze wil ik tevens in een andere cel zichtbaar hebben.

Maar waarom? Je ziet die route dan niet in de cel rechts van A1, maar onder A1. Wat is het verschil?

Hallo wim,

Nee, VBA is niet de enige oplossing.
In de bijlage met formule.

Bijlagen

Maar waarom? Je ziet die route dan niet in de cel rechts van A1, maar onder A1. Wat is het verschil?

Elders in mijn werkblad staat een SOM.ALS formule waarmee ik dus wil verwijzen naar de som van alle waarden die gekoppeld zijn aan het gekozen onderdeel in het filter..

Oke bedankt, echter zonder hulpkolom kan het dus niet?
Nee, helaas.

Iedereen is bang voor een hulpkolom (waarom weet ik niet), maar die kun je ook verbergen.

Nee, helaas.

Iedereen is bang voor een hulpkolom (waarom weet ik niet), maar die kun je ook verbergen.

Ja merk het en weet ook niet waarom, zelf geen problemen mee maar wil het vermijden daar ik straks niet de gebruiker ben. Heb je toevallig nog een antwoord op mijn eerdere vraag? Heb namelijk een VBA code gebruikt, daaraan een formule gekoppeld(eerder genoemd) maar deze word niet automatisch bijgewerkt als ik het filter instel.

Zet bovenaan in de functie
Code:
Application.Volatile

Waaom überhaupt met een Filter?

Volgens mij is een Keuzelijst (combobox) of een celvalidatie met een lijst hier veel beter op z'n plaats....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan