Besten,
Onderstaand script wil ik gebruiken om 2 waarden in cel E1 en H1 te gebruiken als bestandsnaam. Als ik onderstaand script toepas, wordt elk bestand echter "Blad1!e1Blad1!h1".xlsm gedoopt. De celwaarden worden niet overgenomen. De macro wordt gestart via een knop in de spreadsheet.
Het is vast iets simpels maar kan iemand mij vertellen wat ik niet goed doe?
Sub Opslaan()
Pad = ActiveWorkbook.Path & ""
If Range("Blad1!e1") <> "" And Range("Blad1!h1") <> "" Then
Naam = "Blad1!e1" & "Blad1!h1"
ActiveWorkbook.SaveAs Pad & Naam
Else
MsgBox "A.u.b. ordernummers ingeven in E1 en H1!", vbCritical
End If
End Sub
En, is het mogelijk dit script te voorzien van een code waarbij het bestand automatisch opgeslagen wordt met de bestandsnaam uit E1 en H1 als iemand het bestand afsluit waarbij hij/zij verzuimt op de knop " Opslaan" te klikken?
Onderstaand script wil ik gebruiken om 2 waarden in cel E1 en H1 te gebruiken als bestandsnaam. Als ik onderstaand script toepas, wordt elk bestand echter "Blad1!e1Blad1!h1".xlsm gedoopt. De celwaarden worden niet overgenomen. De macro wordt gestart via een knop in de spreadsheet.
Het is vast iets simpels maar kan iemand mij vertellen wat ik niet goed doe?
Sub Opslaan()
Pad = ActiveWorkbook.Path & ""
If Range("Blad1!e1") <> "" And Range("Blad1!h1") <> "" Then
Naam = "Blad1!e1" & "Blad1!h1"
ActiveWorkbook.SaveAs Pad & Naam
Else
MsgBox "A.u.b. ordernummers ingeven in E1 en H1!", vbCritical
End If
End Sub
En, is het mogelijk dit script te voorzien van een code waarbij het bestand automatisch opgeslagen wordt met de bestandsnaam uit E1 en H1 als iemand het bestand afsluit waarbij hij/zij verzuimt op de knop " Opslaan" te klikken?