celwaarde als werkbladnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrybrinkman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2019
Besturingssysteem
Windows 11 home
Office versie
Ms Office 365
LS,

Ik heb op werkblad "definities"een aantal afkortingen staan. Deze zijn gelinkt aan de cellen "B1" op 3 andere werkbladen. Nu ben ik al een poos aan het proberen om de namen van die drie werkbladen te laten vullen met de waarde uit cel B1. Dat is me keurig gelukt. Als ik op werkblad "definities" een naam wijzig, dan wijzigt uiteraard ook die afkorting, en daarmee ook de inhoud van de cellen B1 op de drie andere werkbladen. Helaas wijzigt de naam van het werkblad pas als ik het betreffende werkblad heb geselecteerd en in een willekeurige cel heb geklikt.
Is dat niet te automatiseren? Dus zodra ik op werkblad "definities" iets wijzig, dat dan onmiddellijk, zonder menselijke actie, de naam van het betreffende werkblad wijzigt?

Voor de duidelijkheid een voorbeeldbestandje toegevoegd,

Alvast bedankt,

Harry

Bijlagen

Goedemiddag Harry,

Ben er even mee aan het stoeien geweest. Is dit maybe een oplossing?
Men kan de namen in Kolom A in wb Definities aanpassen!

Vr. Gr.

Dutch

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom zou je dit allemaal willen? Hoe ga je om met dubbele namen? Wat als je een cel leeg maakt moet dan de tab verwijderd worden? Wat moet er gebeuren bij nieuwe namen. Zomaar een paar vragen.

mvdvlist & dutchoirs

Allebei bedankt, het werkt, ik kan weer vooruit :)

mvrgr, Harry

VenA,
Uiteraard heb ik dit grondig getest. Het meegestuurde bestand was uiteraard een proefdingetje omdat het origineel teveel 'embargo' gegevens bevat. Men kan in het origineel 12 namen definieeren. als er geen naam is ingevuld plaatst excel automatisch TB01, TB02,TB03 etc.etc. t/m TB12. Vervolgens haal ik de eerste 3 letters uit de naam en zet er een voorloopcijfer voor (van 01 tot 12). op die manier heb ik nooit een lege naam, en dus nooit een naamloos werkblad. Er zijn ook precies 12 werkbladen die corresponderen met die namen.
Tot slot waarom ik dit zou willen? Als een gebruiker van dit bestand een naam wijzigt dan klopt de werkbladbenaming niet meer, wat verwarrend werkt. Nu kan een gebruiker natuurlijk de werkbladnaam ook handmatig wijzigen maar er zijn gebruikers bij die een Nintendo nog in de stress krijgen, dus ik scherm zoveel mogelijk af en geef alleen mutatierechten waar dat echt nodig is.

Was handiger als je het gelijk in de OP en het voorbeeldbestand gezet had. De aangereikte codes zijn omslachtig of geven foutmeldingen. Maar goed als het voor jou werkt dan vind ik het prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan