harrybrinkman
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 nov 2019
- Berichten
- 117
- Besturingssysteem
- Windows 11 home
- Office versie
- Ms Office 365
LS,
Ik heb op werkblad "definities"een aantal afkortingen staan. Deze zijn gelinkt aan de cellen "B1" op 3 andere werkbladen. Nu ben ik al een poos aan het proberen om de namen van die drie werkbladen te laten vullen met de waarde uit cel B1. Dat is me keurig gelukt. Als ik op werkblad "definities" een naam wijzig, dan wijzigt uiteraard ook die afkorting, en daarmee ook de inhoud van de cellen B1 op de drie andere werkbladen. Helaas wijzigt de naam van het werkblad pas als ik het betreffende werkblad heb geselecteerd en in een willekeurige cel heb geklikt.
Is dat niet te automatiseren? Dus zodra ik op werkblad "definities" iets wijzig, dat dan onmiddellijk, zonder menselijke actie, de naam van het betreffende werkblad wijzigt?
Voor de duidelijkheid een voorbeeldbestandje toegevoegd,
Alvast bedankt,
Harry
Ik heb op werkblad "definities"een aantal afkortingen staan. Deze zijn gelinkt aan de cellen "B1" op 3 andere werkbladen. Nu ben ik al een poos aan het proberen om de namen van die drie werkbladen te laten vullen met de waarde uit cel B1. Dat is me keurig gelukt. Als ik op werkblad "definities" een naam wijzig, dan wijzigt uiteraard ook die afkorting, en daarmee ook de inhoud van de cellen B1 op de drie andere werkbladen. Helaas wijzigt de naam van het werkblad pas als ik het betreffende werkblad heb geselecteerd en in een willekeurige cel heb geklikt.
Is dat niet te automatiseren? Dus zodra ik op werkblad "definities" iets wijzig, dat dan onmiddellijk, zonder menselijke actie, de naam van het betreffende werkblad wijzigt?
Voor de duidelijkheid een voorbeeldbestandje toegevoegd,
Alvast bedankt,
Harry