• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde bepalen aan de hand van een naam....

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngeJ

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2016
Beste mensen,

Ik ben bezig met het maken van een rooster in excel. Het bestaat uit een tabblad basisrooster en vervolgens tabbladen per weeknummer (met gewerkte dagdelen) en totalen per kwartaal.
In het basisrooster heb ik een knop gemaakt voor kopieeren naar een nieuw weeknummer. En in de totalen per kwartaal staan formules die verwijzen naar de weeknummers.
Nou wil ik graag dat een weekrooster op alfabetische volgorde staat. Dat lijkt geen probleem maar het medewerkersbestand is nogal onderhevig aan wijzigingen, er moeten regelmatig mensen af of bij, maar ze moeten wel weer allemaal op het totaal blijven. Als ik de sorteer op naam loop ik in de totaalbladen scheef en klopt het niet meer. Dus mijn vraag is, kan ik op de een of andere manier in het tabblad "totaal" verwijzen naar een naam en daaraan gekoppeld het aantal gewerkte dagdelen?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijker wordt aan de hand van bijgevoegd bestand :)
PS Het originele bestand bevat 57 tabbladen (basis, alle weeknummers en 4x totaal per kwartaal) maar ik heb de meeste tabbladen moeten verwijderen omdat het bestand anders te groot was.

PS2 Nieuwe medewerkers worden toegevoegd door middel van een formulier in een ander excel bestand en komen automatisch onderaan in het basisrooster

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Inge

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Of via deze voor alle weken van het jaar:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(INDIRECT(D$1&"!$P$3:$P$100");VERGELIJKEN($B3;INDIRECT(D$1&"!$B$3:$B$100");0));"")

Bijlagen

Bedankt Cobbe, ik zie dat die code ook goed werkt! :)
Ik heb alleen bij beide oplossingen nog erg veel moeite om te begrijpen wat er nou precies staat.... :shocked:. Dus ik ga me er eens even goed in verdiepen :thumb:

Groetjes,
Inge

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan