Beste mensen,
Ik ben bezig met het maken van een rooster in excel. Het bestaat uit een tabblad basisrooster en vervolgens tabbladen per weeknummer (met gewerkte dagdelen) en totalen per kwartaal.
In het basisrooster heb ik een knop gemaakt voor kopieeren naar een nieuw weeknummer. En in de totalen per kwartaal staan formules die verwijzen naar de weeknummers.
Nou wil ik graag dat een weekrooster op alfabetische volgorde staat. Dat lijkt geen probleem maar het medewerkersbestand is nogal onderhevig aan wijzigingen, er moeten regelmatig mensen af of bij, maar ze moeten wel weer allemaal op het totaal blijven. Als ik de sorteer op naam loop ik in de totaalbladen scheef en klopt het niet meer. Dus mijn vraag is, kan ik op de een of andere manier in het tabblad "totaal" verwijzen naar een naam en daaraan gekoppeld het aantal gewerkte dagdelen?
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijker wordt aan de hand van bijgevoegd bestand
PS Het originele bestand bevat 57 tabbladen (basis, alle weeknummers en 4x totaal per kwartaal) maar ik heb de meeste tabbladen moeten verwijderen omdat het bestand anders te groot was.
PS2 Nieuwe medewerkers worden toegevoegd door middel van een formulier in een ander excel bestand en komen automatisch onderaan in het basisrooster
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Inge
Ik ben bezig met het maken van een rooster in excel. Het bestaat uit een tabblad basisrooster en vervolgens tabbladen per weeknummer (met gewerkte dagdelen) en totalen per kwartaal.
In het basisrooster heb ik een knop gemaakt voor kopieeren naar een nieuw weeknummer. En in de totalen per kwartaal staan formules die verwijzen naar de weeknummers.
Nou wil ik graag dat een weekrooster op alfabetische volgorde staat. Dat lijkt geen probleem maar het medewerkersbestand is nogal onderhevig aan wijzigingen, er moeten regelmatig mensen af of bij, maar ze moeten wel weer allemaal op het totaal blijven. Als ik de sorteer op naam loop ik in de totaalbladen scheef en klopt het niet meer. Dus mijn vraag is, kan ik op de een of andere manier in het tabblad "totaal" verwijzen naar een naam en daaraan gekoppeld het aantal gewerkte dagdelen?
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijker wordt aan de hand van bijgevoegd bestand

PS Het originele bestand bevat 57 tabbladen (basis, alle weeknummers en 4x totaal per kwartaal) maar ik heb de meeste tabbladen moeten verwijderen omdat het bestand anders te groot was.
PS2 Nieuwe medewerkers worden toegevoegd door middel van een formulier in een ander excel bestand en komen automatisch onderaan in het basisrooster
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Inge
Bijlagen
Laatst bewerkt: