• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde laten controleren of deze tussen 2 andere celwaardes valt

Status
Niet open voor verdere reacties.

robja69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik ben op zoek naar een formule waar ik een cel met een getal kan laten controleren of deze binnen de waardes van twee andere cellen valt.
Als dit het geval is (TRUE), moet in de formulecel de waarde van wéér een andere cel aannemen. Zo niet (False), dan 0.

In bijgevoegd excelbestand staat een en ander wellicht duidelijker beschreven.
Ik werk helaas in een Engelstalige Office, ik hoop niet dat dat een probleem is.

Alvast bedankt voor hulp met deze "hersenkraker"

groet,
Robin
Bekijk bijlage Excel formule probleem.xlsx

Formule voor C5:

Code:
=ALS(EN(GEHEEL(C$4/$A5)*$A5>=C$3;$A5<=GEHEEL(C$4/$A5)*$A5);$B5;0)

Deze formule kan je naar de overige cellen slepen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Allereerst super bedankt voor je snelle reactie! Dit is precies waar ik naar zocht.
De Engelse uitvoering is geworden:

=IF(AND(TRUNC(V$11/$F38)*$F38>=V$10;$F38<=TRUNC(V$11/$F38)*$F38);$S38;0)

Ik kom nog op een ander punt uit, wat als een event meerdere malen plaats vindt binnen een periode?
Dus als we de interval van 4000 naar bijvoorbeeld 250 brengen, zal binnen een periode van 2500 uur/jaar het event 10x plaatsvinden, dus 10x de prijs in de formulecel.
Is hier ook een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Groet,

Robin

Formule voor C5:

Code:
=ALS(EN(GEHEEL(C$4/$A5)*$A5>=C$3;$A5<=GEHEEL(C$4/$A5)*$A5);$B5;0)

Deze formule kan je naar de overige cellen slepen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb de nieuwe formule al in het schema gezet zodat je de functie niet meer hoeft te vertalen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bekijk bijlage Excel formule probleem 2.xlsx

Beste Ronancio,

Je formules geven me inspiratie! Het werkt als een speer!
Ik hoop niet dat het een drastische vraag/aanvulling is en of het überhaupt mogelijk is, maar werkzaamheden worden soms niet precies op de interval uitgevoerd.
Vraag is of de urenstand van uitvoer werkzaamheden een onderdeel kan zijn van de formule.
In de bijgevoegde excel heb ik geprobeerd het wat nader uit te leggen.
Omdat het onderhoud geen "exacte wetenschap" is, zou er flexibiliteit in gebracht moeten kunnen worden.
Ik heb het beeld voor me maar het is lastig dit te verwoorden. Ik hoop dat het duidelijk genoeg beschreven is.
Nogmaals bedankt voor je hulp tot zover!
Met vriendelijke groet,

Robin

Ik heb de nieuwe formule al in het schema gezet zodat je de functie niet meer hoeft te vertalen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan