• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde negatief maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter jog
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jog

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Hallo,

ik vroeg me af of het mogelijk is om de invoer van een cel negatief te maken?
vb.: ik heb een tabel met inkomsten (+) en uitgaven (-).
Wanneer ik invoer dien ik de uitgaven altijd te voorzien van een - teken vooraf.
Het zou veel handiger zijn om gewoon het getal in te tikken en voor die bepaalde kolom een code te hebben die het - teken er automatisch bijzet.
Ik kan hierover niets terugvinden.

Alvast bedankt.

Kan op diverse manieren, maar het eenvoudigste is vermoedelijk gewoon te vermenigvuldigen met -1.

Dus stel in A1 komt je waarde en in A2 wil je de negatieve waarde dan is de formule in A2; =A1*-1

Je kan ook bij de cel eigenschappen wat doen met -0. Je getal wordt dan met een - er voor getoond, máár blijft zelf wel een positief getal (als je er verder mee zou gaan rekenen). Het is dus alleen opmaak.

Rechtermuis knop, Cel eigenschappen, Aangepast, bij het veld Type -0 in typen.

Laatst bewerkt:
Als je echt in die ene kolom alléén maar je uitgaven zet, zou je 't ook kunnen regelen met het Worksheet_change event van VBA. Je laat dan je Target.value met -1 vermenigvuldigen om zo altijd in die kolom alleen maar negatieve getallen te krijgen. (totdat je plotseling WEL een min voor je getal tikt... dan wordt 't min x min = plus! ;))

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan