• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celwaarde overnemen op basis van criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste helper,

Ik heb een kolom A waarin een aantal KPI's staan en in rij 1 staan de weeknummers 1t/m55
Achter elke KPI staan voor elke week indexcijfer. Nou wil ik graag op basis van die twee criteria de celwaarde overnemen. Ik had dit eerst gewoon gedaan met horiz.zoeken. Maar als ik een nieuwe KPI ergens tussen wil voegen dan veranderen die rijnummers natuurlijk.

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Bijlagen

Het gaat om bijlage Map1.xlsx snap niet waarom dat andere document er ook bij is gevoegd

Sorry mijn excuses, ik heb het niet goed uitgelegd.
Hier een nieuwe bijlage.

Ik had het eerst simpel opgelost met horz.zoeken.
Maar op het moment als ik iets in blad 1 wijzig dan verspringen die rijen.

Bekijk bijlage Map1.xlsx

En ik wil het zo maken dat wanneer ik week 1 verander in week 2 dat ie dan de cijfers van week 2 pakt

Voor de eerste vermelding:
Code:
=SOMPRODUCT((Blad1!B1:O1=Blad3!H1)*(Blad1!A2:A32=Blad3!A4)*(Blad1!B2:O32))
en zo verder

=SOMPRODUCT((Dashboard!B1:BD1='Dashboard II'!H1)*(Dashboard!A2:A83='Dashboard II'!A4)*(Dashboard!B2:BD83))

In mijn voorbeeld bestandje werkt ie perfect en het is ook precies wat ik bedoel, bovenstaande formule heb ik toegepast in het originele bestand, maar hij geeft de foutmelding #deel/0! Kunt ie misschien zo zien wat ik fout doe?

Dashboard moet je als Blad 1 beschouwen van het voorbeeld bestand

Je moet de fout gewoon afvangen, bijvoorbeeld:
Code:
=ALS.FOUT(SOMPRODUCT((Dashboard!B1:BD1='Dashboard II'!H1)*(Dashboard!A2:A83='Dashboard II'!A4)*(Dashboard!B2:BD83));"")

Beste rob,
als ik dat probeert dan kom er helemaal niks te staan er zit een uitkomst aan verbonden. Maar ik begrijp niet waarom de formule het wel doet in mijn voorbeeld bestand maar niet in mijn originele bestand.

Zonder het originele bestand blijft het gissen voor mij.

In map 1 staan de gegevens zoals ze ook in mijn originele bestand staan, in blad twee wil ik dus op die plek waar ik nu die formule hebt toegevoegd de uitkomst hebben.

In G37 en AP 37 staat #DEEL/0! en die twee vermeldingen werken door in de formule. Als je die weghaalt, werkt de formule.

Heb de formule nog wat aangevuld met dollartekens:
Code:
=ALS.FOUT(SOMPRODUCT((Blad1!$B$1:$AW$1=Blad2!$H$1)*(Blad1!$A$2:$A$70=Blad2!$A4)*(Blad1!$B$2:$AW$70));"")

Laatst bewerkt:
Ben blij dat jij het weet!
Rob hartstikke bedankt voor je hulp je hebt me hiermee echt geholpen

Graag gedaan, maar zonder voorbeeld waren we er niet uitgekomen. Als hier vertrouwelijke informatie in staat, kun je hem beter verwijderen. Kijk ook nog even naar mijn aangepast formule met dollartekens om bepaalde bereiken in iedere formule vast te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan