• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celwaarde overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reko3475

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
77
Wie kan mij helpen

ik ben op zoek naar een formule die de celwaarde overneemt van cel 1 als de celwaarde in cel 2 voldoet

zie bijgevoegd bestand
 

Bijlagen

  • cel waarde overnemen.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 22
Wat verwacht je als antwoord in je voorbeeld? (en waarom?)
 
ik verwacht de waarde die links naast de rode cel staat, dit omdat de waarde in kolom c bepaald of die waarde overgenomen wordt
kolom c is afdeling bepalend voor de analyse
 
Wees zo duidelijk mogelijk:
Dit omdat de waarde in kolom c bepaald of die waarde overgenomen wordt
In cel C6 staat een 1, WAT bepaalt dat cel G6 op basis hiervan moet worden overgenomen.

Ik zie ook geen verband met de tabel op sheet2.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat ik teveel data wil koppelen en te moeilijk aan het denken was.
kijkende naar jullie commentaar maakt sheet 2 heemaal het niet uit
vergeet sheet 2 maar, alleen als er in cel c een waarde wordt ingegeven moet de waarde van g6 worden overgenomen naar h6

bedankt dat jullie zo scherp meekijken
 
Bedoel je in H6
Code:
=ALS(C6>0;G6;"")
 
ja dat bedoelde ik, maar als de waarde nu in c6 binnen een bepaalde range mag liggen bijvoorbeeld 1tm7 hoe ziet de formule er dan uit
 
Zo?
Code:
=ALS(EN(C6>0;C6≤7);G6;"")
 
Bovenstaande maakt alles wel wat gemakkelijker :)

Voor de volledigheid die van Haije nogmaals zonder het ≤-teken, dat teken kent Excel niet...
Code:
=ALS(EN(C6>0;C6<=7);G6;"")
 
ja dat bedoelde ik, maar als de waarde nu in c6 binnen een bepaalde range mag liggen bijvoorbeeld 1tm7 hoe ziet de formule er dan uit
 
Misschien?

Code:
=ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(C6;Sheet2!C4:C10;0));G6;"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan