• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
192
Hallo,

Ik zit te puzzelen op een vraag waar ik toch niet uit kom.

Ik heb een een tabel met daarin de plaats van enkele mensen in de kompetitie die wij wekelijks spelen.
Nu zet ik iedere week op onze website wat de ranglijst dus is maar wil daar ook graag de plaats van de vorige week bij hebben.
Doordat de tabel dus iedere week groeit weet ik niet hoe ik deze waarde moet selecteren

Ik heb even een voorbeeld van de tabel erbij gedaan en wil dus graag in de bovenste regel de op 1 na laatste celwaarden.

Alvast bedankt.
Rob

Bekijk bijlage Celwaarde weergeven.xlsx
 
Eén mogelijkheid ingepast in het bestand.
 

Bijlagen

  • Celwaarde weergeven(cobbe).xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 60
Hier een poging voor je gezochte formule, ik hoop dat dit is wat je zoekt.
We zijn nu deze week niet in week 12, daarom heb ik in cel A1 een datum moeten zetten , volgende week doe je er 7 dagen bij.
Wanneer je de weken werkelijk gaat gebruiken wordt cel A1 =Vandaag dan gaat alles automatisch.
 

Bijlagen

  • Celwaarde%20weergeven(jp).xls
    35 KB · Weergaven: 24
Hallo Cobbe,

Bedankt voor je oplossing; dit is precies wat ik zocht.:D
Zo kan ik gelijk eens zien hoe de functie index werkt want die was mij niet erg duidelijk.
Je gebruikt de functie aantalarg om het zoekgebied te beperken tot de cellen met inhoud en die zet je dus dan in de functie index om tot de juiste cel te komen.
Dit gaat vast nog meer van pas komen.
Nogmaals bedankt.:d

Wat betreft de oplossing van JeanPaul28; ik zie niet wat je precies probeert te doen.
Het resultaat is in ieder geval niet wat ik zocht, maar bedankt voor het meedenken.

groetjes en fijne jaarwisseling
Rob
 
Hallo Cobbe,

Ik heb nu je formule toegepast op de echte tabel en daar werkt het niet goed.:eek:
Dit komt omdat de lege cellen niet echt leeg zijn, maar een verwijzing naar een een andere cel bevatten.
Dan werkt het schijnbaar niet.
Is dit op een of andere manier nog op te lossen??

gr,
Rob
 
En met deze formule.
 

Bijlagen

  • Celwaarde%20weergeven(jp)'upd).xls
    35,5 KB · Weergaven: 32
En als dat niet voldoet kan je deze ook testen.
 

Bijlagen

  • Celwaarde weergeven(cobbe).xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 27
Beide heren bedankt voor jullie oplossing; deze werken beide goed.
Hier ga ik het dus mee redden.
Nogmaals bedankt

Tevens natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat nog maar veel mensen gebruik mogen maken van jullie kennis.


groetjes,
Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan