• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde uit meerdere sheets kopieren naar kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamesbunt

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2014
Berichten
8
Goedenavond,

Ik ben bezig met een Excel bestand waar ik verschillende sheets heb. Elke sheet is hetzelfde opgebouwd, maar elke sheet heeft in 2 bepaalde cellen (B1 en B3) een andere waarde.

Nu zoek ik een snelle manier om de waarden uit de cel B1 van elke sheet te kopieren naar een ander werkblad in een kolom.

Ik kan het bestand helaas niet toevoegen vanwege wat vertrouwelijke informatie. Maar ik hoop dat jullie me begrijpen.

Wie kan me helpen?
 
Hoi jamesbunt,

Vaak helpt het wel om een voorbeeld met de vertrouwelijke informatie verwijderd toe te voegen.

In dit geval denk ik dat het wel duidelijk is wat je bedoeld.

Wil je éénmalig de waarden van de cel overkopiëren?
Dat kun je natuurlijk bereiken door simpel knippen en plakken van de waarden en/of de formule.

Wil je dat het werkblad met de kolom automatisch de waarden uit een andere sheet oppakt?
Dat kan door de volgende formule in een cel te plaatsen.

=Sheetnaam!B1

Vervang Sheetnaam met de naam van het werkblad waar de cel zich bevind die je wilt kopiëren.
 
Hey Kishapawpad,

Bedankt voor je reactie! Ik had niet verwacht dat iemand me op dit tijdstip nog kon helpen. Haha.

Ik denk dat ik nog niet helemaal goed heb uitgelegd wat ik bedoel. Ik heb namelijk meerder werkbladen (zoveel dat het teveel werk is om voor elke cel een =sheetnaam!B1 functie in te voeren). Dit is de reden waarom ik op zoek ben naar een functie in Ecxel of een macro die ervoor zorgt dat de waarde van cel B1 van elk werkblad in mijn werkmap in een kolom komt te staan op een ander werkblad.

Voorbeeld:
Werkblad 1 B1 = 1
Werkblad 2 B1 = 4
Werkblad 3 B1 = 7
enz.

Ik wil de waarden 1,4 en 7 in een kolom in een ander werkblad hebben, zonder ze allemaal afzonderlijk te kopieren.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
 
Als je met het resultaat wil starten in rij 1 typ dan in een willekeurige cel van rij 1 van een willekeurig blad, en kopieer daarna naar beneden:
Code:
=indirect("blad"&rij()&"!b1")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan