• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde #VALUE! weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees2019

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Ik heb een formule in een cel staan waar #VALUE# verschijnt als er niets is ingevuld.
De formule is =FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr") wat moet ik doen om te zorgen dat de cel leeg is als er niets is ingevuld

Door 2 aanhalingstekens toe te voegen ""

Code:
=ALS(R160<31;AF160+AG160;"")

Deze gaat pas rekenen als de waarde bij r160 kleiner is dan 31, is deze groter dan staat er niks.

Succes!

kees2019 zei:
Ik heb een formule in een cel staan waar #VALUE# verschijnt als er niets is ingevuld.
De formule is =FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr") wat moet ik doen om te zorgen dat de cel leeg is als er niets is ingevuld

=IF(ISERROR(FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr") ;"";FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr") )

Roncancio zei:
=IF(ISERROR(FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr") ;"";FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr") )

Geprobeerd maar krijg nu #NAAM?
P.S er onbrak een aanhalingsteken heb voor de tweede FILE FIELD geplaatst

Dit zou moeten werken:

Code:
=ALS(ISFOUT(FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr"));"";FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr") ))

Wigi zei:
Dit zou moeten werken:

Code:
=ALS(ISFOUT(FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr"));"";FILE_FIELD("orkrg";A20;-1;"orkrg";"debnr") ))

Wigi er saat toch nog ergens een fout (aanhalingsteken te veel of te weinig)
Als ik er 1 plaats voor het tweede file field komt er weer #VALUE! te staan ?

Opgelost

=ALS(A20="","",FILE_FIELD("orkrg",A20,-1,"orkrg","debnr"))

Het laatste haakje in mijn vorige post moest weg. Ik had niet meer gesloten haakjes dan open haakjes :rolleyes:

Blij dat het opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan