• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelliefhebber

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2015
Berichten
9
Geacht forum,

Eigenlijk moet ik me schamen omdat ik dit vragen moet!
Zit al een uur te denken maar kan er niet opkomen.

Ik vermenigvuldig cel A1 met cel B1, het antwoord komt in cel C1.
Bijvoorbeeld A1 = 10, B1 = 5, C1 = 50.

Ik wil dat de waarde in C1 50 blijft als ik van cel B1 bijvoorbeeld 6 maak.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

MVG,
excelliefhebber
 
En wat moet er dan verder gebeuren? Plaats maar even een voorbeeldje.
 
Bedankt voor je reactie!

Ik heb als voorbeeld vorige week 10 flessen wijn verkocht voor € 5,00 per stuk.
Nu kosten ze € 6,00 per stuk. Het moet niet zo zijn dat de rekening van vorige week nu ineens € 60,00 wordt.

Alvast bedankt.

Groet,
Excelliefhebber
 
Mijn suggestie zou zijn om datums aan de prijslijst toe te voegen en de prijs op te halen die geldig was op de faktuurdatum.

Mvg,
MarcelBeug
 
Klik op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip. Hiermee kan je een bestandje bijvoegen. Dit scheelt de helpers wat gokwerk.
 
Als je een Excel-cel (C1) wil gebruiken als rekenmachine en je zet er een formule in (=A1*B1), dan kan je het resultaat aflezen (=50) en dat vervolgens in die cel typen. Weg is de formule en de waarde staat daar vast.
Als het gaat om heel veel cellen met formules, dan kan je dat bereik selecteren, kopieren en op dezelfde plaats kiezen voor Plakken Speciaal. Je kiest dan voor Waarden Plakken. En opnieuw, weg zijn de formules en de waarden staan daar vast.
 
Dank voor jouw reactie Marnik,

Ik heb in VBA ingegeven Range ("C1").Value = Range ("C1").Value ... en het werkt naar behoren.

Nogmaals bedankt.

Groet,

Excelliefhebber
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan