• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarde zoeken en verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vastenzeker

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2022
Wie kan er een formule maken die een waarde uit het ene blad in een ander blad zet op, de juiste plaats uiteraard.
Zie de bijlage met tekst.

Bijlagen

Het is een correcte oplossing, maar met de samengevoegde cellen maak je het er niet gemakkelijker op.

Bijlagen

Helaas verandert de celwaarde in een fout.
Zie de bijlage.

Bijlagen

• Waardes wijzigen op Blad1.png
    Waardes wijzigen op Blad1.png
    133,7 KB · Weergaven: 22
Helaas heb je de functie X.ZOEKEN dan niet tot je beschikking.

Voor kolom C in jouw versie.
Code:
=INDEX(ALS(Blad1!$B$7:$I$7="";Blad1!$A$7:$H$7;Blad1!$B$7:$I$7);ALS.FOUT(VERGELIJKEN(A2;Blad1!$B$6:$I$6;0);VERGELIJKEN(A2;Blad1!$B$8:$I$8;0)))

kolom D.
Code:
=INDEX(ALS(Blad1!$B$11:$I$11="";Blad1!$A$11:$H$11;Blad1!$B$11:$I$11);ALS.FOUT(VERGELIJKEN(A2;Blad1!$B$10:$I$10;0);VERGELIJKEN(A2;Blad1!$B$12:$I$12;0)))

kolom E.
Code:
=INDEX(Blad1!$B$15:$I$15;ALS.FOUT(VERGELIJKEN(A2;Blad1!$B$14:$I$14;0);VERGELIJKEN(A2;Blad1!$B$16:$I$16;0)))

Laatst bewerkt:
@ HSV,

Ja, samengevoegde cellen, ze zijn altijd een doorn in het oog.
Denk je niet dat je met je gewijzigde formules nog altijd slechts de helft juiste resultaten gaat krijgen?

Voor ronde 1 is dit misschien beter:
PHP:
=INDEX(Blad1!$B$7:$I$7;ALS(AANTAL.ALS(Blad1!$B$6:$I$6;A2)>0;VERGELIJKEN($A2;Blad1!$B$6:$I$6;0)-1+REST(VERGELIJKEN($A2;Blad1!$B$6:$I$6;0);2);VERGELIJKEN($A2;Blad1!$B$8:$I$8;0)-1+REST(VERGELIJKEN($A2;Blad1!$B$8:$I$8;0);2)))

Met rondes 2 en 3 hou ik me niet bezig, dat is bandwerk...

@ HSV,

Je hebt gelijk, maar ook ergens niet ;)
In je #4 was niet meteen te zien dat je een matrixformule bedoelde. Vaak slaan die, bij gebruik als 'gewone' formule, meteen tilt, maar die van jou gaf 50% correcte resultaten.
Dus mea culpa, ik had het mede daardoor niet in de gaten, maar denk wel dat de kans dat TS het er mee ging redden mogelijk lager lag.
Los daarvan ben ik niet ontevreden dat ik het met een gewone formule in orde had gekregen (meestal ga ik niet in op vragen rond werkbladen opgebouwd als deze, tenzij om een gezondere basis te suggereren).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan