• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarden in 1 rij vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandernoteborn

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Hallo,

Ik ben op zoek naar een formule om een wijziging te laten zien.

Stel:

Ik heb in kolom B1, C1 en D1 waarden staan. Deze waarden laat ik door middel van een macro kopieren naar respectievelijk de kolommen erachter (E1, F1 en G1). Dus B1 = E1 enzovoort!

Nu wil ik in kolom A1 aangeven als er een wijziging optreed. Kolommen E1, F1 en G1 zijn backup kolommen. Indien ik iets in B1, C1 en D1 verander moet hij dit vergelijken met de bijbehorende kolom erachter. Dus als B1 anders wordt dan E1 moet er iets merkbaar worden in A1. Gekleurd of iets anders maakt niet uit. Ik heb het geprobeerd met een conditional format maar indien ik de volgende formule gebruik: B1:D1<>E1:G1 dan werkt mijn bedoeling alleen als ik iets verander in B1 of E1....

Iemand een oplossing?

If

Ik denk dat ik een IF formule moet gebruiken maar ik weet niet hoe ik deze ingeef.
Weet iemand hoe ik dit in een IF formule zet?

sandernoteborn zei:
Ik denk dat ik een IF formule moet gebruiken maar ik weet niet hoe ik deze ingeef.
Weet iemand hoe ik dit in een IF formule zet?

Zoek je zoiets
=IF(OR(B1<>E1;C1<>F1;D1<>G1);"Veranderd";"Gelijk")

:s

drommels zei:
Zoek je zoiets
=IF(OR(B1<>E1;C1<>F1;D1<>G1);"Veranderd";"Gelijk")

Denk het, alleen werkt het nog niet. In ieder geval bedankt! Maar krijg welnog steeds foutmelding als ik dit invoer in de cel!

Thanks anyway

sandernoteborn zei:
Maar krijg welnog steeds foutmelding als ik dit invoer in de cel!

Sander,

Ik wil je zeker niet onderschatten (integendeel zelfs), maar je hebt toch, indien van toepassing, de Nederlands equivalent gebruikt:

=als(of(B1<>E1;C1<>F1;D1<>G1);"Veranderd";"Gelijk")

Met Voorwaardelijke opmaak zou het ook moeten lukken. Selecteer A1 en gebruik:

=of($B1<>$E1;$C1<>$F1;$D1<>$G1)

en geef een gewenst opmaakeffect.

Lukt het nu?

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan