• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celwaarden kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Ik wil graag in bijgaand bestand een waarde kopiëren naar een range van meerdere cellen. Helaas lukt dit niet. Ik kan enkel een waarde per cel kopiëren.
Bv Als ik de waarde "test" in cel I2 in 1 keer naar range I3 t/m I7 wil kopiëren dan lukt dat niet. Ik moet deze handeling per cel doorvoeren. Dit geldt overigens ook voor andere cellen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bijlagen

De oorzaak ligt bij uw Change-Event deze brengt steeds uw tabel in de oude toestand.

Bijlagen

De oorzaak ligt bij uw Change-Event deze brengt steeds uw tabel in de oude toestand.

Beste Cobbe, de reden dat deze change-event erin staat is om de inhoud van de (beveiligde) cellen te beschermen tegen verwijderen. Het is immers mogelijk om met de muis een bereik te selecteren (bv A10:Q11) om hierna de inhoud te wissen (ook van de beveiligde cellen). Dit is niet wenselijk dus vandaar deze change-event. Is het mogelijk om enkele kolommen uit te sluiten van deze change-event? Het is in ieder geval wenselijk dat in kolom 9 een bereik geselecteerd kan worden waarin een waarde in 1 keer gekopieerd kan worden.

Pas deze regel dan eens aan:
Code:
If Intersect(Target, ActiveSheet.ListObjects(1).Range) Is Nothing [B][COLOR="#FF0000"]Or Target.Column = 9[/COLOR][/B] Then Exit Sub

Pas deze regel dan eens aan:
Code:
If Intersect(Target, ActiveSheet.ListObjects(1).Range) Is Nothing [B][COLOR="#FF0000"]Or Target.Column = 9[/COLOR][/B] Then Exit Sub

Perfect!!:thumb:
Dank voor je ondersteuning!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan