• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarden overnemen van orderblad op factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmevanwitsen

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Hallo,

ik zou graag wat hulp willen met het volgende. Ik heb een orderformulier van een groothandel in Excel. Daarin staan een Artikelnummer, Artikelomschrijving, Maat en Prijs. Nu heb ik als voorblad een factuur gemaakt waarin ik, wanneer ik het artikelnummer invoer, automatisch de omschrijving wil laten verschijnen zoals deze staat gekoppeld bij het artikelnummer op het orderformulier. Zo wil ik dit ook met de prijs, deze zou ook automatisch moeten verschijnen op de factuur zodra ik het artikelnummer invoer.

Heeft iemand een idee? Ik ben aan het worstelen geweest met VLOOKUP omdat ik dacht dat het zo moest, maar kom er na enkele uren niet uit.

Alvast erg bedankt voor de genomen moeite :thumb:

Zal toch met vert.zoeken moeten denk ik, maar zonder voorbeeldje is het ook maar gissen.

Ik heb het bestand nu als bijlage toegevoegd. De gegevens van het werkblad "ORDERBON WMC" zouden dan automatisch op de "PRO FORMA Factuur" moeten komen te staan zoals ik hierboven heb omschreven. Alvast bedankt :)

Bijlagen

Code:
=VLOOKUP(B20;'ORDERBON WMC'!A2:P93;4;0)
Heb je deze al geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan