• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celwaarden wegschrijven VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

btshelp

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Ik heb een heel simpele code die gegevens van de "invoer" verplaatst naar een ander werkblad.
De weg te schrijven selectie staat keurig horizontaal naast elkaar en komt ook netjes horizontaal op de eerstvolgende lege regel van het doelblad.
Maar nu wil ik graag verschillende cellen gaan selecteren van "invoer" welke dan netjes horizontaal naast elkaar naar het doelblad worden weggeschreven.

Bijvoorbeeld cel A1 +C3 +C10 + E6 enz.
Het selecteren lukt wel maar dan komen de gegevens dus niet naast elkaar op de eerstvolgende lege regel van het doelblad.

Snapt iemand deze uitleg:rolleyes:

Code:
 Sheets("invoer").Range("B5:G5").Copy Worksheets(Range("B5").Text).Range("C65537").End(xlUp).Offset(1, 0)
    Sheets("invoer").Range("B5:G5").ClearContents
Code:

Bijlagen

Je kan niet kopiëren op meerdere selecties.
bv.

Code:
Sub hsv()
dim sn
With Sheets("ritten")
   sn = Array(.[a1], .[c3], .[c10], .[e6])
   Sheets("blad2").Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = sn
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de snelle reactie!
Ik ga hier even mee aan de slag (zonder kennis van VBA helaas)

Wat ik meestal doe is ergens een rijtje cellen die direct verwijzen naar de invoer. Dus in cellen naast elkaar de formule =A1, =C3, ... zetten en dan dat rijtje cellen kopieren. Geef die rij cellen een naam, bijv. "TeKopieren", dan kan je de kopieeropdracht zo schrijven:
Code:
Worksheets("HetBlad").Range("TeKopieren").Copy
Dit maakt e.e.a. heel flexibel omdat je je macro bij een kleine wijziging niet meer hoeft aan te passen. Je hoeft er alleen nog maar voor te zorgen dat het bereik "TeKopieren" naar de juiste reeks cellen verwijst.

Toppie!!!

Jan-Karel,

Heel erg bedankt. Alles werkt nu naar behoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan