CenerTCPMessenger werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Ik begin Vista echt al weer zo hatelijk te vinden!!!!
Het is nog maar 3dagen geleden dat vista herinstalleerd is(vista home premium x32) en ik heb nu alweer een paar problemen gehad.
Gisteren eerst al had ik de melding alweer dat de windows verkenner niet meer werkt en dat deze opnieuw wordt opgestart. Gelukkig is het bij deze ene keer gebleven en ik hoop dat ik dat niet weer voor heb want hier heb ik slechte ervaringen mee :(

Deze morgen kwam mijn pc uit stand-by of slaapstand bij vista genoemd( dus niet sluimerstand hé) Het eerste wat dan direct op mijn scherm kwam was de melding CenerTCPMessenger werkt niet meer...
Ik weet niet wat dit proces is maar ik veronderstel dat dit iets te maken heeft met MSN messenger.
Vroeger heb ik deze melding ook al enkele keren gehad en ik heb hem gewoon gesloten. Zonder dat ik er verder problemen van ondervind maar ik haat het dat ik nu alweer zo'n meldingen heb aangezien ik nog maar pas herinstalleerd heb:confused:
Ik heb het proces natuurlijk al ingetikt op google maar ik kan er vrijwel niets over vinden en zeker niet hoe ik het kan oplossen.

Kan iemand me helpen aub?

Ik kan er in Google zoveel over vinden, dat al snel duidelijk wordt dat het geen Vista probleem is, maar Spyware.
Blijkbaar heb je je systeem niet goed beveiligd en bezoek je dubieuze sites....

Scannen dus, b.v. met Superantispyware!

ja ik vind ook wel een hele lijst in google.
bij zoekresultatens staat malware bij enzo maar voor de rest niets...
de gevaarlijkheidsgraad ofzo of waar het proces zich bevind :confused:
Maar ja ik zal dan gewoon eens scannen zeker en hopen dat het opgelost is.
Ik kan me niet herrineren dat ik op dubieuze site zit hoor :P
Ja ik haal wel eens een torrent ofzo af en bekijk mijn mails maar echt "speciale sites" niet hoor...
Ik heb trouwens AVG8.0 met linkchecker enzo

Ik heb een snelle scan uitgevoerd en echt veel heeft hij niet gevonden :S
een tracking cookie maar dit kom ik vrijwel altijd wel eens tegen met gelijk wat ik scan en twee files van bearshare maar dat is een programma dat ik vertrouw.

In taakbeheer zie ik dat CenerTCPMessenger nog altijd draait :confused:
Ik zal misschien eens zien of ik het niet kan wegkrijgen met hijackthis

Wat vind jij dan zo slecht aan bearshare?
Je moet natuurlijk wel goed weten wat je precies download anders zal het mis gaan ja...
Er zijn altijd zo typische bestanden met allemaal dezelfde bestandsgrootte en je weet dan natuurlijk dat je deze niet moet helpen maar met programma's zoals limewire heb je dit ook hoor

Heb je dan misschien nog een andere oplossing om CenerTCPMessenger uit te schakelen als het dat toch malware zou zijn?

Het gaat me niet om de bestanden die je van het Gnutella netwerk haalt, dat snap ik ook wel.

BearShare ZELF zit vol spyware!!!

En heb je ook iets om dat te bewijzen? :S

Ik zou het wel allemaal kunnen geloven maar echt last heb ik er precies nog nooit van gehad dan....

wel maar ik heb de liteversie hé :P
de andere versies betwijfel ik alsnog dat deze dan ook spyware enzo bevatten.
De oudere versie misschien, maar vanaf versie 6.0 is bearshare legaal geworden...
Het eerste wat ik zag op jouw link was bearshare lite is spywarevrij :P
en je de volgende links gaven inderdaad wel aan dat er spyware in bearshare zit maar ze zeggen dat de lite versie spyware vrij is

vroeger had ik wel de gewone versie van bearshare en toen had ik inderdaad wel last van de zango toolbar enzo maar met de lite versie heb ik helemaal geen last van zoiets

Als je met HiJackThis er niet mee komt, kun je ook AutoRuns gebruiken.

Superprogramma.

Tijs.

ja sorry... ik spreek altijd gewoon over bearshare maar het inderdaad bearshare lite versie dat ik gebruik:D
Heb je dan daar geen problemen mee?

bedankt dnties ik zal je programma dan ook eens gaan testen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan