Center box dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolmartin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
196
Ik heb een nieuwe Philips 5.1 surroundset gekocht.
Ik heb alles goed aangesloten en de nieuwste drivers van internet gehaald.
Toen ik daarna een muzieknummer wou afspelen deed alles het goed behalve me center (remote aansluiting op subwoofer).

Ik heb smiddags dezelfde geluidskaart gehaald (soundsblaster live 5.1), omdat ik dach dat het daar aan lag, maar toen had ik het zelfde probleem. Ik heb het ook nog getest met me oude subwoofer.. daarna heb ik me nieuwe geluidskaart weeer terug gebracht naar de winkel.

Waardoor kan het komen dat me center box het niet doet... want met het testen (creative progje) kwam er wel het woord center uit.

Ben benieuwt wie me kan helpen.. :confused:

Mvg,
Martin de Lange
 
Dit is normaal. Stereo-geluid gaat over 4 boxen, tenzij je gaat up-mixen, maar dat klinkt niet.
 
Ik heb niets voor niets een 5.1 dolby surround set gekocht. Dan hoort er toch ook gewoon geluid uit de centerbox te komen?! :confused:
 
Nee, is alleen met echt 5.1-geluid. (films, games)

Stereo heeft immers geen 5 kanalen, maar 2. (links/rechts)
 
Geplaatst door coolmartin
Bij me oude dolby set deed me center box het altijd..

Omdat die waarschijnlijk up-mixte zoals dat heet. Dan wordt het over alle kanalen gestuurd, alleen blijft et nog steeds stereo en niet 5.1 zoals je dat in films hebt.

Je kan het wel aanzetten in de tools van je geluidskaart-driver.

Surround Mixer o.i.d heet het. Maar het wordt er niet mooier op.
 
Als ik in creative surround mixer komt dan staat er bij luidspreker: 5.1 luidsprekers en zie je dat die center box ook opgelicht staat.. dan moet hij het toch ook doen, normaal hoorde ik hem ook altijd..

Mvg, Martin
 
Laatst bewerkt:
Et is zo'n Creative Player ofzo. Weet niet precies hoe het heet. En dan staat daar ergens het woordje CMSS en daar moet je op klikken. (heb em zelf niet geinstalleerd, dus kan het niet precies beschrijven)
 
neej staat er niet tussen bij creative surround mixer.. alleen dat hij op 5.1 boxen staat en dat je een test uit kan voeren..

En daaronder staan allemaal metertjes.

zoals microfoon, line in enz..
 
Waar kan je cmss vinden in creative?.. las op de site in je creative play center maar daar vind ik niks bij instellingen..
 
Creative Player is weer een andere optie. Moet ergens in je startmenu staan.
 
Moderator zou u deze topic kunnen weg halen.. ik had net een andere geopend en me centerbox probleem is opgelost..

Nu alleen nog kijken of die het ook met films doet..

Nogmaals bedankt voor de reacties van u!

Mvg,
Martin de Lange
 
Het is niet toegestaan om je vraag nog een keer te stellen.

Dit topic zal openblijven en je nieuwe topic zal worden gesloten.
 
Kan ik deze niet verwijderen en die andere laten staan, want het goed antwoord staat bij die andere.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan