Centrale harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter IVAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Hallo,

Een vraag....
Boven staat een desktop pc en beneden heb ik een laptop.
Graag zou ik vanuit beide pc's de data opslaan op een centrale harde schijf dmv
een draadloze verbinding, zodanig dat ik vanuit iedere pc dezelfde data kan bereiken.

Wat heb ik daarvoor nodig???? ( heb nu al draadloos internet vanuit iedere pc naar de model van mijn internetprovider)

Alvast bedankt

Ivan

Goedenavond ,

Neem aan dat je dus een draadloze router hebt dan zou je met zoiets als dit dit wat je wilt kunnen regelen

Bedankt voor de reactie...

Is me niet erg duidelijk.... hoe maak ik dan mijn pc boven en beneden wijs dat hij via mijn modem data moet versturen naar die centrale harde schijf..?
Ps: Met mijn modem bedoel ik eigenlijk het toestelletje dat via de telefoonlijn mijn internetverbinding draadloos naar mijn beide pc stuurt...

Bedankt

Ivan

Hoi,

De nas zal je op de modem moeten aansluiten tenminste als daar nog een rj45 ingang vrij is en dan kan je hem gewoon in het netwerk zien en bestanden heen zetten.

Hallo Modag,

Er is nog een rj45 vrij.... als ik het goed begrijp, krijg ik dan deze schijf in verkenner te zien... is deze verbinding dan ook beveiligd??? is de snelheid idem als het downloaden van internetbestanden???

Nogmaals bedankt voor de info

Ivan

Goedemorgen,

Klopt de nas is via de verkenner te zien en ja hij is beveiligd en snelheid zal een beetje afhangen van de de snelheid van je netwerkkaart en router maar zal denk ik wel wat sneller of gelijk zijn als internet

Goeiemorgen Modag,

Ik weet nu genoeg....
Bedankt voor de info.....

Groeten

Ivan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan